مقام فلسطینی: آمریکا قادر به تحمیل طرح خود به فلسطینیان نیست

مقام فلسطینی: آمریکا قادر به تحمیل طرح خود به فلسطینیان نیست
سه شنبه 12 تير 1397 - 04:27

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که آمریکا نمی تواند طرح خود موسوم به «معامله ترامپ» را به فلسطینیان تحمیل کند.

العالم-فلسطین

شیخ «نافذ عزام» با رد هرگونه راه حل مقطعی برای موضوع فلسطین، بر لزوم تلاش برای یافتن راه حل های ریشه ای تاکید کرد.

وی تصریح کرد که این طرح فاقد توازن و عدالت است و مادامی که فلسطینیان با آن مخالفت می ورزند، هرگز موفق نخواهد بود.

مقام فلسطینی گفت: ملت ما در شرایطی سخت و دشوار بسر می برد و از یکصد سال پیش تاکنون تسلیم نشده و نخواهد شد و هرگز در قبال سرزمین خود کوتاه نخواهد آمد.

معامله قرن طرح دولت 'دونالد ترامپ' رئیس‌ جمهوری آمریکا برای حل اختلافات میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است که به طور کامل حق و حقوق فلسطینی ها در آن نادیده گرفته شده است.

این طرح شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی و نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم می شود. براساس این طرح، بخش های باقی مانده از کرانه باختری برای تشکیل حکومت خودگردان در اختیار فلسطینی ها قرار خواهد گرفت. همچنین حکومت فلسطینی ها بر غزه و بخشی از شمال سینا به رسمیت شناخته می شود.

براساس طرح معامله ترامپ، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی تشکیل می شود که بررسی مساله پناهندگان را نیز در بر می گیرد.

همچنین به موجب آن، فلسطینیان باید 'شهر قدس جدید' را در روستاها و مجتمع های مسکونی کرانه باختری بسازند.

براساس این قرارداد، مساله امنیت و مرزهای سرزمین های اشغالی همچنان در دست رژیم صهیونیستی قرار داشته و شهرک سازی ها نیز تحت تاثیر مذاکرات دستیابی به راه حل نهایی باقی می ماند.

ایرنا

 

 

پربیننده ترین خبرها