کمک 18 میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد+عکس

کمک 18 میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد+عکس
سه شنبه 12 تير 1397 - 08:23

رهبر معظم انقلاب با احتساب مبالغ اهدایی از سال 1381 تا خردادماه امسال‌ 18 میلیارد و 270 میلیون تومان، در گلریزان‌های ویژه ماه‌ رمضان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد زندان‌های کشور کمک کرده‌اند.

العالم - ایران

آیت‌الله خامنه‌ای که هر ساله به اذعان مسئولان ستاد دیه نخستین چراغ آئین‌های گلریزان ماه رمضان را روشن می‌کنند، امسال با افزایش 87 میلیون تومانی کمک‌های نقدی خودشان نسبت به سال گذشته، رقمی بالغ بر 4 میلیارد ریال به سی و یکمین مراسم این نهاد حمایتی تخصیص دادند.

با احتساب مبالغ اهدایی صورت گرفته از سال 1381 تا خرداد سال‌جاری معظم‌له رقمی بالغ بر 18 میلیارد و 270 میلیون تومان، تنها به بهانه مشارکت در گلریزان‌های ویژه ماه‌ مهمانی خدا برای آزادی مددجویان غیرعمد حاضر در زندان‌های کشور کمک داشتند.

در سفرهای استانی رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه و خراسان‌شمالی هم طبق آمار موجود نمایندگی‌های ستاد دیه، همچون بسیاری از واحدهای فعال استانی از مواهب میزبانی خود بی‌بهره نبوده‌اند.

برای نمونه با کمک 5 میلیاردی رهبر انقلاب در سفر به کرمانشاه تعداد 240 محبوس غیرعمد و با اهدای مبلغی معادل یک میلیارد تومان در سفر ایشان به بجنورد تعداد 125 بدهکار سرپرست خانواده با پیگیری فوری ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

واریز 1.7 میلیاردی وجوهات شرعی برای آزادی محکومان غیرعمد
فروردین سال 95 به مناسبت میلاد امام جواد (ع)، علاوه بر حمایت‌های معنوی به ستاد دیه پرداخت مبالغ خیرین جهت تأمین بخشی از بدهی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد، در بخش پرداخت وجوهات شرعی دفتر مقام معظم رهبری فعال شد که از این محل تا به امروز به میزان یک میلیارد و 770 میلیون تومان برای حمایت از بدهکاران مالی و دیه جمع‌آوری شده و تمامی وجوه در 5 مرحله به ستاد دیه کشور پرداخت شده است.

این اقدام طبق استفتائات به عمل آمده از جانب مراجع عظام تقلید صورت گرفته و در همه روزهای سال نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.leader.ir در صورت تمایل وجوهات شرعی زکات فطریه یا دیگر تبرعات مورد نظرشان را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه اختصاص دهند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها