بعد از اقدام استرالیا در قطع کمک به تشکیلات؛

کاهش بودجه تشکیلات خودگردان، در پارلمان رژیم‌صهیونیستی تصویب شد

کاهش بودجه تشکیلات خودگردان، در پارلمان رژیم‌صهیونیستی تصویب شد
سه شنبه 12 تير 1397 - 10:54

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با حمایت مالی از خانواده‌های زندانیان و شهدای فلسطینی، بودجه تشکیلات خودگردان را کاهش دادند.

العالم _ فلسطین اشغالی

پارلمان رژیم صهیونیستی (کِنِست) روز دوشنبه برای اعمال فشار بیشتر به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پذیرفتن طرح «معامله قرن» آمریکا، قانون کاهش بودجه این تشکیلات را تصویب کرد.

نمایندگان کنست قانونی را تصویب کردند که بهانه تصویب آن، مقابله با حمایت‌های مالی تشکیلات خودگردان از عملیات‌کنندگان فلسطینی و خانواده‌های آنهاست و بر اساس آن، حمایت‌های مالی تل‌آویو از این سازمان کاهش چشمگیری می‌یابد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» این طرح با ۸۷ رای موافق و ۱۵ رای مخالف در کنست تصویب شد و حامیان آن معتقدند پیام محکمی برای عدم حمایت از عملیات‌کنندگان فلسطینی را به تشکیلات می‌فرستد.

«آوی دیختر» رئیس پیشین سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و رئیس فعلی کمیته نظامی و امور خارجی کنست در این باره مدعی شد: «تشکیلات خودگردان فلسطین به کارخانه قاتلان یهودیان تبدیل شده است...این قانون یک پیام اخلاقی و اصولی به تشکیلات می‌دهد، اینکه اسرائیل نه تنها در ارسال پول به تروریست‌ها کمکی نخواهد کرد بلکه تشکیلات باید در سیاست حمایت از تروریسم، تجدیدنظر کند».

این قانون می‌گوید که حمایت‌های مالی-رفاهی تشکیلات خودگردان از زندانیان و خانواده‌های شهدای فلسطینی باید از بودجه اختصاص داده شده به تشکیلات از محل مالیت‌دهندگان صهیونیست، باید کسر شود.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی است که تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۲۰۱۷، مبلغ ۱۹۸ میلیون دلار به خانواده‌های شهدا و ۱۶۰ میلیون دلار به زندانیان فلسطینی پرداخت کرده است.

استرالیا نیز روز دوشنبه کمک‌های نقدی مستقیم به مقامات فلسطینی را قطع کرد. به نوشته سایت ای.بی.سی نیوز، استرالیا دلیل این اقدام را افزایش امکان دادن این کمک‌ها به افرادی در فلسطین دانست که انگیزه خشونت دارند.

کمک دولت استرالیا به دولت فلسطین در کرانه باختری ۱۰ میلیون دلار بود که قرار است این کمک‌ها از این پس از طریق برنامه سازمان ملل برای مواردی چون بهداشت و درمان، تغذیه، آب، بهبود وضعیت سرپناه و بهداشت هزینه شود.

پربیننده ترین خبرها