«کمیته‌های مقاومت فلسطین» ادعای مذاکره حماس و تل‌آویو را تکذیب کرد

«کمیته‌های مقاومت فلسطین» ادعای مذاکره حماس و تل‌آویو را تکذیب کرد
سه شنبه 12 تير 1397 - 11:31

پس از آنکه رئیس کمیته قطر برای بازسازی غزه مدعی مذاکره حماس و رژیم صهیونیستی شد، «کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین» آن را تکذیب و نشان‌دهنده همراهی کشورهای عربی با «معامله قرن» توصیف کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین» به اظهارات «محمد العمادی» رئیس کمیته قطر برای بازسازی غزه (وابسته به وزارت خارجه این کشور) مبنی بر مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، این گروه مقاومت فلسطینی اعلام کرد، «اظهارات العمادی نشان‌دهنده همراهی برخی کشورهای عربی با طرح خبیثانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکاست که مسأله ملی و هویت فلسطین را هدف قرار گرفته است».

کمیته‌های مقاومت مردمی افزود: العمادی و تمام کسانی که با آمریکا همراه شده اند باید بدانند که ملت قهرمان ما پروژه ملی خود را دارد که از خلال ان تلاش می‌کند سرزمین و مقدساتش را آزاد کند و به (حضور) رژیم اشغالگر در فلسطین پایان دهد. خون فرزندان ملت ما با ارزش‌تر از طرح‌های العمادی است که با آن سعی می‌کند خودش را به عنوان یک وصیّ برای نوار غزه یا یک میانجی برای طرح‌های بین‌المللی تحمیل کند، کرامت فلسطینی و حق تاریخی ما با کمک‌های انسانی قابل معاوضه نیست.

محمد العمادی هفته جاری در گفت‌وگو با «شینهوا» ادعا کرد مذاکراتی غیرمستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی برای حصول توافقی درباره اوضاع انسانی نوار غزه در جریان است و این موضوع با آگاهی دولت آمریکا انجام می‌شود.

العمادی دوشنبه شب (دیشب) با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در رام‌الله دیدار کرد و عباس در این دیدار، وی را در جریان آخرین اوضاع ملت فلسطین قرار داد.

حماس و جهاد اسلامی

از سوی دیگر «فوزی برهوم» سخنگوی حماس اعلام کرد، این جنبش از هر تلاشی برای پایان دادن به محاصره غزه که نیازهای اهالی این منطقه را پاسخگو باشد و بهای سیاسی نداشته باشد، استقبال می‌کند.

وی ادامه داد ادامه تحریم‌های تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه، مقاومت ملت فلسطین برای مقابله با معامله قرن را چند برابر می‌کند.

«نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی نیز از هر تلاشی برای کم کردن از رنج اهالی غزه استقبال کرد و افزود: نباید کمک‌ها و تسهیلات به نوار غزه به مواضع سیاسی یا طرحی که فلسطینی‌ها را مجبور به امتیازدهی کند، ارتباط داده شود .

وی ادامه داد دیدارهای مستمری با تمامی گروه‌ها برای مقابله با طرح‌های موجود علیه مسأله فلسطین وجود دارد و معامله قرن نمی تواند موفق باشد زیرا تمامی فلسطینی‌ها علیه آن ایستاده‌اند.

جرد کوشنر و «جیسون گرینبلت» فرستاده ویژه ترامپ در خاورمیانه ، ۲۹ خرداد برای رایزنی درباره «معامله قرن» (طرح پیشنهادی آمریکا برای تسویه مسأله فلسطین)  وارد منطقه شدند، کوشنر و گرینبلت پیش از ورود به تل‌آویو به اردن، عربستان، مصر و قطر رفتند و برای صحبت درباره معامله قرن با سران این کشورها دیدار کردند.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود. بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها