قاسمی: جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایران هرگز فراموش نخواهد شد

قاسمی: جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایران هرگز فراموش نخواهد شد
سه شنبه 12 تير 1397 - 11:48

سخنگوی وزارت خارجه در سالگرد حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران عنوان کرد که ملت ایران هرگز این جنایت را فراموش نخواهد کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در سالگرد حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران عنوان کرد که ملت ایران این جنایت را هرگز فراموش نخواهد کرد.

قاسمی پیامی به مناسبت این روز منتشر کرد:

«امروز سی امین سالگرد جنایت هولناک ناو آمریکایی وینسنس در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران است؛ جنایتی که شهادت ۲۹۰ مسافر و کادر پرواز، از جمله پرپر شدن ۶۶ کودک بی‌گناه و معصوم را رقم زد.

پس از گذشت سال‌ها از این تراژدی هولناک و عملیات وحشیانه، داغ این جنایت هنوز تازه و لکه‌اى ننگین بر پیشانى آمریکایى است که ابایی از نقض آشکار قواعد، قوانین و عرف‌های بین‌المللى ندارد و در اثبات این مدعا همین بس که این دولت ناقض موازین بین‌المللى، نه تنها از این اقدام جنایتکارانه خود کوچکترین ابراز تاسفى نکرد بلکه فرمانده ناو جنگى را هم به پاس قتل صدها غیرنظامى بیگناه، به نشان شجاعت مفتخر ساخت!

بررسی رفتارهای آمریکا در قبال ملت ایران و سایر ملل جهان به خوبى گویاى آن است که این کشور همواره در انجام اقدامات غیرانسانی و ضد بشری برای دستیابی به منافع و اهداف شوم خود پیشگام بوده و حقوق بشر برای آن، تنها دستاویزی در راستای  زیاده طلبی و تأمین منافع  نامشروع آنان است.

امروز و در سالگرد شهادت هموطنان عزیزمان، ضمن تکریم ادای احترام به این جان‌هاى شیفته و به ناحق گرفته شده به روح سبکبار آنها درود می‌فرستیم و بار دیگر با خانواده‌های داغدار و بازماندگان آنها ابراز همدردی می‌کنیم.

بی تردید این جنایت سبعانه آمریکا در حافظه تاریخی مردم  بزرگ و شجاع این سرزمین برای همیشه ثبت شده و هرگز فراموش نخواهد شد.

 یاد و نام تمامی این جانباختگان گرامی باد.»

پربیننده ترین خبرها