فیصل مقداد در دیدار با کمیسر عالی «آنروا»:

گروههای تروریستی با همکاری اسرائیل اردوگاه‌های فلسطینی در سوریه را نابود کردند

گروههای تروریستی با همکاری اسرائیل اردوگاه‌های فلسطینی در سوریه را نابود کردند
سه شنبه 12 تير 1397 - 14:42

معاون وزیر خارجه سوریه در جریان دیدار با یک مقام سازمان ملل، گفت، آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول تداوم رنج و درد ملت فلسطین و محروم کردن آنان از حقوق اولیه‌شان است.

العالم _ سوریه

«پییر کرینبول» کمیسر عالی آژانس امداد رسانی و کاریابی پناهجویان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد (آنروا) با فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقداد در جریان این دیدار، اهمیتی را که به آوارگان فلسطینی در سوریه داده می‌شود بررسی و بر لزوم تداوم فراهم کردن مایحتاج این افراد تأکید کرد.

کرینبول هم ضمن قدردانی از خدمات و امکاناتی که دولت سوریه طی سالهای گذشته در اختیار آوارگان فلسطینی گذاشته است تأکید کرد، دشواریهایی که اونروا با آن روبروست، برآیند قطع حمایت مالی از سوی برخی از طرفهاست.

وی تصریح کرد که نهادهای مربوط به آنروا در پی گزینه‌های جایگزین هستند تا بتواند در سوریه و سایر مکانهایی که آوارگان فلسطینی حضور دارند، به آنان خدمات ارائه دهند.

معاون وزیر خارجه سوریه هم از تلاشهای اونروا و کمیسر عالی برای تضمین زندگی شایسته برای آوارگان فلسطینی تا احقاق حق آنان در بازگشت و رقم زدن سرنوشت و ایجاد حکومت مستقل در خاک خود قدردانی کرد.

مقداد همچنین تأکید کرد که آمریکا و اسرائیل مسئول تداوم رنج و درد ملت فلسطین و محروم کردن آنان از حقوق اولیه‌شان هستند.

وی با اشاره به اینکه سوریه، اقدام آمریکا در راستای متوقف کردن تعهداتش در بودجه اونروا را محکوم کرده است، اظهار داشت که هدف واشنگتن در واقع خدمت‌رسانی به اسرائیل و مشارکت در وخیم ساختن اوضاع دشوار مردم فلسطین است.

معاون وزیر خارجه سوریه اظهار داشت که گروههای تروریستی مسلح با همکاری آشکار با رژیم صهیونیستی به اردوگاههای فلسطینی در سوریه حمله و آن را نابود کرده و جان مردم حاضر در آن را هدف قرار دادند.

مقداد در پایان با اشاره به اینکه حکومت سوریه به مسئله بررسی وضعیت فلسطینیان حاضر در سوریه توجه خاصی خواهد داشت در این زمینه بر اهمیت همکاری آنروا با طرف سوری برای تحقق این مهم تأکید کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها