واکنش سازمان ملل به شکنجه ‌و آزار جنسی اسرای یمنی در زندان‌های اماراتی‌ها

واکنش سازمان ملل به شکنجه ‌و آزار جنسی اسرای یمنی در زندان‌های اماراتی‌ها
سه شنبه 12 تير 1397 - 23:18

دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل بدون آنکه از اسرای یمنی در زندان‌های ارتش امارات با نام «اسیر» یاد کند، گفته که «بازداشتی‌های یمنی» در این زندان‌ها شکنجه می‌شوند و این مورد باید بررسی شود.

العالم - یمن 

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای، از سوء رفتار، شکنجه و تجاوز جنسی به اسرای یمنی در زندان‌های تحت اختیار ارتش امارات در یمن خبر داد و به شدت به این واقعه، اعتراض کرد.

امارات از هم‌پیمانان جدی عربستان در حمله به مردم یمن است؛ جنگ یمن وارد چهارمین سال خود شده و در کنار کاستی‌های ناشی از جنگ، محاصره اقتصادی بخش‌های تحت نفوذ انقلابیون توسط عربستان، این کشور را وارد یک فاجعه انسانی کرده است.

پیش از اعتراض امروز دفتر حقوق بشر سازمان ملل مستقر در سوئیس، هفته گذشته دیده‌بان حقوق‌بشر مستقر در مقر اصل سازمان ملل در نیویورک، نسبت به ممانعت عربستان از رسیدن کشتی‌های حامل کمک‌های غذایی سازمان ملل برای یمنی‌های ساکن در مناطق تصرف‌نشده این کشور، انتقاد کرده بود. دیده‌بان حقوق بشر البته با لحنی محتاطانه گفته بود که این کار عربستان «می‌تواند در حکم جنایت جنگی باشد.»

آنطور که آناتولی خبر داده، این بار دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل به ائتلاف نظامی مهاجم در یمن واکنش نشان داده و با اشاره به دریافت گزار‌ش‌هایی از شکنجه اسرای یمنی در زندان‌هایی که اماراتی‌ها در این کشور برپا کرده‌اند، دسترسی به این زندان‌ها برای اطلاع از واقعیت را خواستار شده و همزمان گفته که امارات تاکنون این درخواست را نپذیرفته است.

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل گفته: «با تکیه بر اطلاعات اولیه که دفتر ما در یمن توانسته به دست بیاورد، بنایی برای این باور ایجاد شده که تعدادی از بازداشت‌شدگان یمنی مورد سوء رفتار، شکنجه و سوء استفاده جنسی توسط سربازان امارات متحده عربی قرار گرفته‌اند.»

سخنگو گفته که دفتر متبوعش کماکان این مورد را پیگیری می‌کند تا تصمیم بگیرد که در آینده، چه اقدامی لازم خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها