وزارت خارجه آمریکا: به دقت مراقب کره شمالی هستیم

وزارت خارجه آمریکا: به دقت مراقب کره شمالی هستیم
چهارشنبه 13 تير 1397 - 10:19

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا توضیحاتی درباره سفر پامپئو به کره شمالی در اختیار خبرنگاران قرار داد.

العالم - آمریکا

به گزارش ای بی سی نیوز، همزمان با افزایش تردیدها درباره تعهد کره  شمالی به خلع سلاح، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (سه شنبه) گفت که درحال نظارت بر وضعیت است و طبق اظهارات این نهاد با توجه به سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به پیونگ یانگ در روز پنجشنبه " ما در وضعیت خوبی قرار داریم".

این نگرانی‌ها پس از انتشار گزارشاتی مبنی بر تلاش کره شمالی برای پنهان کردن تسلیحات هسته ای‌اش منتشر شد. هتر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه از اظهارنظر درمورد گزارش نهادهای اطلاعاتی امتناع کرد اما به خبرنگاران گفت : "همه ما – دولت آمریکا – به دقت مراقب کره شمالی هستیم و وزیر خارجه با کره‌ای ها درباره انتظاراتی که دارد بسیار شفاف و صریح بوده است.

ناوئرت گفت که پامپئو " قصد دارد جلساتی را با همتاهای کره شمالی خود داشته باشد" که این چهارمین دیدار وی با مقامات کره شمالی و سومین سفرش به پیونگ یانگ به شمار می‌رود. ناوئرت از ارائه جزئیات بیشتر دراین باره امتناع کرد و تنها گفت که در طول این سفر یک روز و نیمه وزیر خارجه آمریکا در جلسات مختلف شرکت خواهد کرد.

یکی دیگر از موضوعاتی که در نشست ترامپ و کیم بر روی آن توافق شد موضوع تحویل بقایای نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ بود. با اینحال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر دراین باره امتناع کرد و گفت که این موضوع به وزارت دفاع مربوط است.

پربیننده ترین خبرها