حمایت المشاط از تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در زمینه مقابله با فاجعه بشری یمن

حمایت المشاط از تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در زمینه مقابله با فاجعه بشری یمن
چهارشنبه 13 تير 1397 - 12:40

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعاء اعلام کرد از تلاش های مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در زمینه مقابله با فاجعه بشری موجود در یمن و دستیابی به صلح و ثبات در یمن حمایت می کند.

العالم - یمن

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبا»، مهدی المشاط در دیدار با گریفیتس در صنعاء گفت: « ما احساس می کنیم فرستاده ویژه سازمان ملل متحد قصد دارد به حل بحران انسانی و بشری یمن کمک کند و به همین خاطر به وی و مواضع برخی از کشورها و نهادهای بین المللی که مخاطرات ناشی از بروز فاجعه انسانی به علت ادامه تجاوز به یمن و تشدید اخیر آن در منطقه ساحل غربی را درک کرده اند تکیه کرده ایم و امید داریم.

مهدی المشاط درباره پیش شرطی که طرف مقابل به جنبش انصارالله مبنی بر خروج از الحدیده برای ازسرگیری گفتگوهای صلح داده است اشاره کرد و گفت: ما از تلاش های گریفیتس و تعامل مثبت وی و اهمیتی که برای پیشرفت روند سیاسی به رغم موانع گسترده موجود انجام می دهد تشکر می کنیم.

وی افزود فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن هیچ امیدی به طرف های داخلی مزدور ائتلاف متجاوز ندارد زیرا هیچ استقلال و تصمیمی از خود ندارد بلکه اشغالگران و متجاوزان از آنان بهره برداری می کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد این که طرف های گفتگو از طرف های معروف در یمن باشند تا دیگر وارد بیراهه جدید مملو از موانع لایتناهی نشوند اهمیت زیادی دارد.

المشاط، ولد الشیخ فرستاده سابق سازمان ملل را به تلاش برای طولانی کردن تنش ها در یمن تحت پوشش بین المللی متهم و ابراز امیدواری کرد مارتین گریفیتس در مسیر الشیخ حرکت نکند.

المشاط و گریفیتس در این دیدار تلاش های اخیر سازمان ملل را برای از سرگیری مذاکرات با هدف برقراری صلح و ثبات ، توقف تجاوز و لغو محاصره بررسی کردند.

پربیننده ترین خبرها