کارزار ضد صهیونیستی روحانی در اروپا؛ نتانیاهو در گوشه رینگ ایران هراسی

کارزار ضد صهیونیستی روحانی در اروپا؛ نتانیاهو در گوشه رینگ ایران هراسی
چهارشنبه 13 تير 1397 - 23:01

رژیم صهیونیستی که همواره با به کارگیری شگردهای مختلف از جمله لابی گری و نفوذ در میان مقامات سیاسی کشورهای مختلف درصدد تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران است، این بار در سفر اروپایی روحانی با پاسخ های منطقی رییس جمهوری کشورمان مواجه شد و حیثیت نداشته تل آویو بیش از پیش در نزد اتحادیه اروپا وجهانیان بر باد رفت.

العالم - گزارش

رئیس جمهوری کشورمان به دنبال خروج آمریکا از برجام به رغم حمایت قاطع اتحادیه اروپا، چین و روسیه و در آستانه اعمال تحریم های غیر قانونی و مغایر با قطعنامه 2231 سازمان ملل متحد که واشنگتن قرار است دردو مرحله 90 و 180 روزه (15 مرداد و 13 آبان ماه 1397) علیه ایران وضع کند، در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی "الن برسه" رئیس جمهوری سوئیس عصر دوشنبه (11 تیرماه 1397) وارد زوریخ شد و سپس عصر سه شنبه (12 تیرماه) نیز سوئیس را به مقصد اتریش ترک کرد تا پس از دیدار و رایزنی با مقامات سوئیس با رئیس جمهوری و صدراعظم اتریش نیز دیدار و گفت وگوکند.

روحانی در سفر دو روزه خود به اروپا در باره برجام، خروج آمریکا از این معاهده، بسته پیشنهادی و راهکارهای عملی اروپا برای حمایت از برجام و دستیابی ایران به منافع آن در برابر تحریم های واشنگتن و همچنین روابط دوجانبه و مسایل منطقه گفت وگو کرد.

دربدو ورود رییس جمهوری کشورمان و هیات بلند پایه سیاسی واقتصادی ایران به سوئیس، رسانه های غربی خبری را منتشرکردند مبنی بر این که چند ایرانی دربلژیک به جرم توطئه برای اقدام تروریستی در فرانسه دستگیر شده اند. خبری که با توجه به شوی  تبلیغاتی چندی پیش گروهگ تروریستی منافقین درفرانسه و درز آن همزمان با سفر هیات ایرانی به سوئیس بوی توطئه ای جدید علیه کشورمان می داد که معمولا رژیم صهیونیستی با همکاری گروهک تروریستی منافقین در اجرای اقداماتی از این دست برای بد نام کردن جمهوری اسلامی ایران و تاثیر گذاری منفی بر سفر مهم اروپایی مقامات کشورمان ید طولایی دارند.

اما واکنش به موقع و صریح وزیر امور خارجه و سخنگوی وی آب سردی بود که تنور در حال داغ شدن شوی جدید تبلیغاتی صهیونیست ها و گروهک تروریستی منافقین علیه کشورمان را خاموش کرد و تیرآنان به سنگ خورد.

وزیر امور خارجه کشورمان (روز دوشنبه) بلافاصله در پیامی توئیتری به خبر منتشر شده توسط رسانه‌های غربی مبنی بر دستگیری دو ایرانی توسط پلیس بلژیک به جرم تلاش برای انجام بمب گذاری در محل کنفرانس گروه تروریستی مجاهدین خلق در فرانسه واکنش نشان داد.

وی به طور تلویحی به توطئه و برنامه پشت پرده صحنه گردانان آن اشاره کرد و نوشت: «چقدر جالب: همین که ما سفر در سطح رئیس جمهور را به اروپا آغاز کردیم، (گزارشی منتشر شد که) ظاهرا عملیاتی ایرانی اتفاق افتاده و توطئه گران آن دستگیر شده‌اند. ایران صراحتا هرگونه خشونت و ترور را در هر جایی که باشد محکوم کرده و آمادگی دارد تا با همه طرف‌های ذینفع برای پرده برداشتن از چیزی که یک طرح شیطانی عملیات فریب است، همکاری کند.»

به دنبال واکنش وزیر خارجه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه نیز در واکنش به توطئه تخریب روابط ایران و اروپا بخشی از بازی پشت پرده این سناریو را افشا و عنوان کرد: «طبق اطلاعات موجود افراد بازداشت شده در کشور بلژیک از اعضای شناخته شده و عملیاتی گروهک منافقین محسوب می شوند و مقامات ذی صلاح ایران آمادگی دارند تا با ارایه اسناد و مدارک لازم در جهت روشن ساختن ابعاد واقعی این سناریوی از پیش طراحی شده گروه مزبور همکاری های لازم را به عمل آورد.»

پس از ناکامی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود در زمینه ایران هراسی و تخریب روابط ایران و اروپا، این بار طرح حمایت از رژیم صهیونیستی از سوی رییس جمهور سوئیس و سپس صدر اعظم اتریش درمقابل دوربین های رسانه های مختلف برای فشار بر ایران، با واکنش قاطع و پاسخ های منطقی رییس جمهور کشورمان به کارزاری برای محکومیت این رژیم تبدیل شد.

روحانی در نشست خبری مشترک با همتای سوئیسی خود در واکنش به بخشی ازسخنان آلن برسه مبنی بر مذاکره با ایران جهت به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در "صحبت‌های خود با آقای رئیس جمهور سوئیس به صراحت گفتم ایران، رژیم صهیونیستی را نامشروع و فعالیت‌های آن را در منطقه تجاوزکارانه می‌داند."

رییس جمهوری کشورمان همچنین امروز (چهارشنبه 13 تیرماه 1397) درنشست خبری با سباستین کورتس صدر اعظم اتریش به سخنان وی در خصوص حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی واکنش نشان داد.

صدر اعظم اتریش گفت که کشورش مسوولیت تاریخی در حمایت از اسراییل دارد و تهدید موجودیت این رژیم و نابودی آن و همچنین بی اهمیت جلوه دادن هولوکاست قابل درک نیست و این که اتریش موجودیت اسراییل را قابل مذاکره نمی داند.  

روحانی در پاسخ به وی با حمایت از یهودیان جهان، رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت وگفت: "همان طور که آقای صدر اعظم اشاره کردند برخی کشورهای اروپایی یک بدهکاری تاریخی به یهودیان دارند که این قضیه به ما مربوط نیست. اما یهود به ما بدهکار است. یعنی ما ایرانیان منجی یهود در بابل بودیم. ما آنها را نجات دادیم و آنها همیشه مدیون ایران و ایرانی هستند. ما با یهودیان دنیا روابط بسیار نزدیک و خوبی داریم اما صهیونیست ها به عنوان گروه اشغالگر و ظالم  که به مردم ظلم می کنند، مردم غزه را در محاصره  دارند، مردم بی گناه را بمباران می کنند، در سوریه دخالت می کنند، داعش را حمایت می کنند، مجروحین داعش را به اسراییل می برند و مداوا می کنند، نقش اسراییل در منطقه بسیار مخرب است. هدف نهایی هردوی ما (ایران و اتریش) یک هدف واحد است و آن امنیت و صلح در منطقه بسیار حساس  خاورمیانه و همچنین کمک هایی که دو کشور می توانند برای صلح و ثبات منطقه و کمک های نوع دوستانه انجام  بدهند."

قدردانی سرلشکر سلیمانی از روحانی

فرمانده نیروی قدس سپاه با صدور پیامی از مواضع ضد آمریکایی و صهیونیستی رئیس‌ جمهور روحانی تقدیر کرد.

سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درپیام خود خاطرنشان کرد، آنچه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد، مبنی بر اینکه اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است.

وی در پیام خود تصریح کرد، حقیر به عنوان سرباز ولایت و این ملت سرفراز و با همه جان به حضور جنابعالی عرض می‌کنم: این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و می‌بایست باشد. شما با سخنان حکیمانه ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز، ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز نمودید. دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح می‌بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم.

به دنبال موضع گیری های صریح رییس جمهوری کشورمان در برابر زیاده خواهی های آمریکا و افشاگری جنایات و اشغالگری رژیم صهیونیستی و واکنش به موقع وزارت خارجه برای خنثی کردن توطئه رژیم صهیونیتسی و گروهک تروریستی منافقین، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از این که همه تیرهایش به سنگ خورد، نا امید ازکارگردانی در پشت صحنه تبلیغات وتوطئه علیه کشورمان و پس از گیر افتادن در گوشه رینگ ایران هراسی، به عنوان پرتاب آخرین تیرترکش خود، با متهم کردن ایران به تلاش برای عملیات تروریستی در اروپا، نا امیدانه از کشورهای باقی‌مانده در توافق هسته‌ای، خواست "به دلجویی از ایران و دور زدن تحریم‌ها پایان دهند."

پربیننده ترین خبرها