بیانیه حزب‌الله لبنان درباره بازگشت آوارگان سوری به کشورشان

بیانیه حزب‌الله لبنان درباره بازگشت آوارگان سوری به کشورشان
چهارشنبه 13 تير 1397 - 23:21

حزب‌الله لبنان در پی مانع تراشی سازمان‌های بین‌المللی در فرآیند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، مسئولیت ثبت درخواست آوارگان سوری برای بازگشت به کشورشان را برعهده گرفت.

العالم - لبنان

روابط عمومی حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای، آدرس 9 مرکز واقع در مناطق مختلف لبنان را منتشر کرد و از آوارگان سوری که خواهان بازگشت به کشورشان هستند، خواست تا با مراجعه به این مراکز، درخواست خود را به ثبت برسانند.

حزب‌الله لبنان در پی مانع تراشی نهادهای بین‌المللی در فرآیند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، مسئولیت ثبت درخواست آوارگان سوری برای بازگشت به کشورشان را برعهده گرفت.

این در حالی است که مسئولیت ثبت اطلاعات و رسیدگی به وضعیت آوارگان برعهده کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل با همکاری نهادهای لبنانی است.

«سیدحسن نصرالله» در سخنرانی هفته پیش خود از روند بازگشت آوارگان انتقاد و اعلام کرد که این کار از سوی حزب الله پیگیری خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان خواستار بازگشت داوطلبانه و امن آوارگان سوری به کشورشان شد و گفت: برخی طرف های بین المللی و محلی با ارائه اطلاعات نادرست، این آوارگان را از بازگشت به سوریه می ترسانند.

لبنان در حال حاضر میزبان بیش از یک و نیم میلیون آواره سوری است که درخواست‌ها برای بازگشت آوارگان به کشورشان با بهبود شرایط امنیتی سوریه افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها