حمله به کاروان کمک های بشردوستانه سازمان ملل در سودان جنوبی

حمله به کاروان کمک های بشردوستانه سازمان ملل در سودان جنوبی
پنج‌شنبه 14 تير 1397 - 10:01

به نقل از خبرگزاری رویترز از جوبا، در حمله افراد مسلح به کاروان کمک های بشردوستانه صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در سودان جنوبی یک نفر کشته شد. 

العالم - آفریقا

صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد افراد مسلح ناشناس روز چهارشنبه به کاروان کامیونهای حامل کمک های بشردوستانه متعلق به پیمانکار این سازمان در جوبا پایتخت سودان جنوبی حمله کردند و کمک راننده یکی از کامیونها را به قتل رساندند. 

یونیسف در بیانیه ای اعلام کرد: ما گزارش هایی دریافت کردیم که دو کامیون متعلق به پیمانکار یونیسف توسط افراد مسلح هدف حمله قرار گرفته است. 

در ادامه بیانیه آمده است یک نفر که کمک راننده بود در این حمله که در نزدیکی شهر مانگالا رخ داد، کشته شده است. 

یونیسف همچنین اعلام کرد که در تلاش است تا نام و هویت فرد قربانی را مشخص و اعلام کند. 

صندوق کودکان سازمان ملل در ادامه بیانیه خود ضمن محکوم کردن این حمله آن را احمقانه خواند و اعلام کرد: ما این حمله احمقانه و بی معنی علیه شهروندان غیرمسلح را که در حال کار کردن برای ارائه کمک های انسان دوستانه به افراد نیازمند هستند محکوم می کنیم. 

"الاریو پائول فتاکی" مقام محلی دولتی در منطقه ای که حمله اتفاق افتاده است به خبرگزاری رویترز گفت که این حمله در حدود 5 کیلومتری (3 مایلی) شهر مانگالا صورت گرفته است. 

حملات به کاروان های بشردوستانه و پرسنل کاروان ها در درگیری های سودان جنوبی فراوان بوده و هر دو طرف متخاصم متهم شده اند. از زمان آغاز جنگ در سودان جنوبی در دسامبر 2013، حداقل 100 کارگر خیریه در این کشور کشته شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها