اعتراف رژیم صهیونیستی به شکست در برابر بشار اسد

اعتراف رژیم صهیونیستی به شکست در برابر بشار اسد
پنج‌شنبه 14 تير 1397 - 12:13

یک وزیر صهیونیستی ضمن اعتراف به شکست در برابر پیروزی‌های بشار اسد رئیس جمهور سوریه، در عین حال مدعی شد که "اسرائیل" دست برتر است.

العالم-فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه الاخبار، به نظر می رسد موضع رژیم صهیونیستی  مبنی بر لجبازی و خودداری از پذیرش شکست و اعلام آن حد و مرزی ندارد تا جایی که یک وزیر اسرائیلی ضمن اعتراف به اینکه تل آویو در سوریه تسلیم است در عین حال مدعی شد اسرائیل در آنجا دست برتر است.

"یوفال اشتاینیتز" وزیر انرژی کابینه صهیونیستی و عضو هئیت وزیران امور امنیتی و سیاسی اعتراف کرد اسرائیل در برابر پیروزی‌های حتمی بشار اسد در سوریه تسلیم است و این واقعیتی است که نمی توان مانع از آن شد، اما در مقابل تاکید کرد اسرائیل دست برتر است.

پر واضح است که این اظهارات سراسر تناقضی آشکار است البته این وزیر اسرائیلی در اظهارات رسانه‌ای خود سابقه‌ای از ضدو نقیض گویی داشته است مخصوصا وقتی موضوع مربوط به اعتراف به شکست و یا محدودیت توان اسرائیل در تحقق اهداف خود باشد.

همچنین "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی به طور قاطعانه بازگشت به توافقنامه 1974 و اجرای تمام بندهای آن از جمله جداسازی نیروهای ارتش دو طرف را خواستار است که این نیز حاکی از شکست و تسلیم در برابر اراده دمشق و تلاش های موفق آن برای توسعه حاکمیت بر بخش های جنوبی سوریه است.

اعتراف رژیم اسرائیل به شکست به شکل غیرمستقیم با نوعی فریبکاری همراه است، اما در شرایطی اعلام شده است که تل آویو و گروههای مسلح تحت حمایت آن نتوانستند مانع از پیروزی های دولت سوریه در نقاط جنوبی تا نقطه مرزی با اردن شوند همانطور که پیش از این نیز در سایر مناطق سوریه نقشه هایشان ناکام ماند.

به هر حال اظهارات نتانیاهو به نوعی تلاش برای پنهان کردن واقعیت ها و سرپوش گذاشتن بر شکست است زیرا اسرائیل و گروههای مسلح تحت حمایت آن به عمد توافقنامه 1974 را نقض کرده و به نقاط مرزی سوریه از جمله منطقه خلع سلاح شده "اندوف" راه یافتند به این معنی که افراد مسلح تحت پشتیبانی و کمک ارتش اسرائیل در آنجا مستقر شدند اما اکنون که از ادامه مسیر خود بازمانده و در این جنگ شکست خورده اند موضوع بازگشت این نیروها و جداسازی نیروهای ارتش اسرائیل از سوریه را تحت عنوان توافقنامه 1974 به میان آورده است که این شرط نیز چیزی جز نشانه شکست نیست.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها