تعداد آواره‌های «الحدیده» یمن به بیش از ۱۲۱ هزار نفر رسید

تعداد آواره‌های «الحدیده» یمن به بیش از ۱۲۱ هزار نفر رسید
پنج‌شنبه 14 تير 1397 - 13:15

سازمان ملل در گزارشی درباره وضعیت ناگوار انسانی «الحدیده» یمن به دنبال حملات ائتلاف به رهبری عربستان و امارات خبر داده که بیش از ۱۲۱ هزار یمنی در نتیجه درگیری‌ها آواره شدند.

العالم-یمن

در حالی که به دنبال تلاش‌های ناکام ائتلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای اشغال «الحدیده» این ائتلاف از «تعلیق موقت» حملات خود خبر داده، سازمان ملل آمار تازه آوارگان ناشی از این عملیات را منتشر کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، بنا بر گزارش دفتر هماهنگی‌های امور انسان دوستانه سازمان ملل (OCHA) بر اثر تشدید درگیری‌های اخیر در الحدیده، بیش از ۱۲۱ هزار غیرنظامی یمنی از این منطقه متواری و آواره شدند.

در این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شده، سازمان ملل درباره وضعیت ناگوار بهداشتی و پزشکی در «الحدیده» هم هشدار داده است.

دفتر امور انسان دوستانه سازمان ملل خبر داده که هفت موسسه و نهاد پزشکی و امدادی در شهر الحدیده به دلیل تشدید حملات اخیر، به صورت موقت تعطیل شده یا فعلا دست از کار کشیده‌اند.

طبق این گزارش، بیش از نیمی از کودکان یمنی در الحدیده به دلیل حملات و درگیری‌های اخیر نتوانسته‌اند به مدرسه بروند.

این گزارش در حالی منتشر شده که این هفته برخی رسانه‌های مرتبط با ائتلاف سعودی-اماراتی مدعی شدند انصارالله با سپردن مدیریت بندر الحدیده به سازمان ملل متحد موافقت کرده است.

یک مسئول ارشد انصارالله یمن اعلام کرد که رهبران انصارالله در دیدار با «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن، با هرگونه راه‌حل جزئی درباره الحدیده مخالفت و تاکید کردند که راه حل سیاسی باید جامع باشد.

جنبش انصارالله اعلام کرد که مواضع رهبران این گروه در قبال تحولات الحدیده ثابت و غیر قابل تغییر است و شروط ائتلاف متجاوز سعودی برای پایان درگیری‌های الحدیده، ربطی به ماین جنبش ندارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها