مسکو: می‌خواهیم همکاری اقتصادی خود با ایران را از گزند تحریم آمریکا مصون نگه داریم

مسکو: می‌خواهیم همکاری اقتصادی خود با ایران را از گزند تحریم آمریکا مصون نگه داریم
پنج‌شنبه 14 تير 1397 - 18:59

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اراده مسکو برای پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران، گفت مسکو تلاش می‌کند همکاری‌های اقتصادی خود با ایران را از گزند تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا مصون نگه دارد.

العالم - اروپا

 «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه بار دیگر تأکید کرد که تا زمانی که توافق هسته‌ای پابرجا باشد، مسکو به تعهدات خود ذیل این توافق پایبند می‌ماند.

وی که در نشست خبری هفتگی در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، با بیان اینکه «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه فردا در دیدار وزرای خارجه پنج کشور باقی مانده گروه ۱+۵ با ایران شرکت می‌کند، گفت: «ما بر آمادگی خود برای ادامه پایبندی به تعهدات خود تا زمانی که طرف‌های دیگر به تعهداتشان پایبند باشند، تأکید می‌کنیم.»

زاخارووا افزود: «ما به ثبات و پایداری برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کمک خواهیم کرد. ما می‌خواهیم همکاری‌های اقتصادی خود با ایران را گسترش داده و همکاری‌های خود را از گزند تحریم‌های فراسرزمینی ایالات متحده حفظ کنیم.»

او با بیان اینکه طرفین به دنبال ایجاد ساز و کاری برای مصون کردن همکاری‌های اقتصادی از آسیب دیدن در برابر تحریم‌های آمریکا هستند، گفت در حاشیه نشست روز جمعه وزرای خارجه ایران و دیگر پنج عضو باقی مانده برجام، لاوروف با همتایان خود دیدارهای دوجانبه نیز خواهد داشت.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دو ماه پیش با خروج از توافق هسته‌ای، اعلام کرد این کشور تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران را احیا می‌کند. واشنگتن همزمان در تلاش است تا کشورهای غربی را از همکاری اقتصادی با ایران بازدارد. ایران تأکید کرده تنها در صورتی به حضور در توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد که اروپا تأمین منافع پیش‌بینی شده ایران در برجام را تضمین کند. گفته می‌شود اتحادیه اروپا قرار است به زودی بسته پیشنهادی خود به ایران را عرضه کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها