تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا بار دیگر تمدید شد

تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا بار دیگر تمدید شد
پنج‌شنبه 14 تير 1397 - 19:39

شورای اروپا روز پنجشنبه به اتفاق آرا تحریم‌های وضع شده علیه روسیه را تا ژانویه سال آینده میلادی تمدید کرد.

العالم - اروپا

شورای اروپا روز پنجشنبه از تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه برای شش ماه دیگر خبر داد و اعلام کرد که این تصمیم بار دیگر با اتفاق آرا به تصویب اعضای اتحادیه رسیده است.

در نشست هفته گذشته سران اتحادیه اروپا، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه بار دیگر روسیه را به عدم پایبندی به توافقنامه «مینسک» متهم کرده و از اعضا خواستند به تمدید دوباره تحریم‌های ضدروسی رأی مثبت دهند.

بر اساس تصمیم امروز شورای اروپا، تحریم‌های روسیه تا روز ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ بهمن ۱۳۹۷) تمدید شده است. این تحریم‌ها بخش‌های مالی، انرژی، دفاعی و کالاهای با کاربری دوگانه را هدف گرفته‌اند.

اولین بار در ۳۱ جولای ۲۰۱۴ (۹ مرداد ۱۳۹۳) بود که اتحادیه اروپا در واکنش به آنچه تصرف غیرقانونی اراضی اوکراین خواند، تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرد. در آن زمان، ساکنان «کریمه» پس از وقوع کودتا در اوکراین و قدرت گرفتن گروه‌های راست‌گرای افراطی، با شرکت در همه‌پرسی، به الحاق مجدد به فدراسیون روسیه رأی مثبت داده بودند.

روسیه تحریم‌های اروپا را غیرقانونی توصیف و تأکید کرده که در برابر فشارها عقب‌نشینی نکرده و از مالکیت بر کریمه چشم‌پوشی نخواهد کرد. مسکو همچنین می‌گوید به توافقنامه «مینسک» که با هدف کاهش تنش در مرزهای شرقی اوکراین امضا شد پایبند است و این ارتش اوکراین است که بارها مناطق خودگردان روس‌تبار را هدف حمله قرار داده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها