زاخارووا: انگلیس باید به دسیسه های خود پایان دهد

زاخارووا: انگلیس باید به دسیسه های خود پایان دهد
پنج‌شنبه 14 تير 1397 - 21:10

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: دولت انگلیس و نمایندگانش باید نزد جامعه بین المللی برای آنچه در قبال روسیه انجام داده اند عذرخواهی کنند.

العالم - اروپا

خبرگزاری فرانسه از مسکو گزارش داد، پس از آنکه لندن توضیحاتی را درباره مسمومیت یک زوج انگلیسی با گاز سمی نوویتچوک خواستار شد، " تحقیقی مشترک " را درخواست کرد و از انگلیس خواست عذرخواهی کند. 

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت " برای امنیت شهروندان قاره اروپا، ما از دولت ترزا می نخست وزیر انگلیس می خواهیم به توطئه های خود و بازی با مواد سمی پایان دهد و از مانع تراشی بر سر راه تحقیق مشترک دست بردارد. "

وی افزود :" دولت ترزا می و نمایندگانش باید نزد جامعه بین المللی برای آنچه در قبال روسیه انجام داده اند عذرخواهی کنند. چنین اتفاقی دیرتر صورت می گیرد اما بالاخره این زمان خواهد رسید. "

زاخارووا از " نیروهای امنیتی انگلیس خواست تسلیم بازیهای سیاسی که برخی نیروها در لندن آغاز کرده اند نشوند و در نهایت برای این تحقیق با نیروهای امنیتی روسیه همکاری کنند.

وی افزود: " هم اکنون مهم است تا تحقیقی را در سطح گسترده آغاز کنیم. "

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه "اقدامات بی پایان لندن را برای فریب دادن سازمان منع تسلیحات شیمیایی محکوم کرد. وی گفت " انگلیس هیچ دلیل قانع کننده ای را که حاکی از دست داشتن روسیه در این پرونده باشد ارائه نکرده است."

 خبرگزاري صداوسيما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها