ترکیه، تخریب منازل فلسطینیان توسط صهیونیست ها را محکوم کرد

ترکیه، تخریب منازل فلسطینیان توسط صهیونیست ها را محکوم کرد
جمعه 15 تير 1397 - 11:29

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای، اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب منازل بدوی فلسطینیان در قدس شرقی را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف آن شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه، اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب خانه های متعلق به جمعیت بدوی 'ابو نوار' در اراضی اشغالی فلسطینیان و همچنین آغاز اقدامات برای تخریب اراضی متعلق به فلسطینی ها در منطقه خان الاحمر به شدت محکوم شده است.
در بیانیه وزارت خارجه ترکیه عنوان شده است: ادامه این گونه زورگویی اسرائیل، تهدیدی برای چشم انداز تشکیل دولت واحد و مستقل فلسطین است و اسرائیل باید هر چه زودتر این قبیل اقدامات غیرقانونی را که در حال نابودی چشم انداز راه‌ حل دو دولتی است، متوقف کند.
به گزارش ایرنا، ماموران رژیم صهیونیستی روز گذشته با مسدود کردن مسیرهای منتهی به روستای ابونوار و خان الاحمر در قدس شرقی، 40 واحد مسکونی را تخریب و برخی از معترضان فلسطینی در این منطقه را دستگیر کردند.
دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، 24 ماه مه گذشته حکم تخریب خانه های بدوی فلسطینیان را صادر کرد که در پی آن، یک مدرسه با ظرفیت 170 دانش آموز توسط نظامیان رژیم غاصب قدس تخریب شد.
در این منطقه افرادی که در سال 1953 توسط رژیم صهیونیستی ناچار به مهاجرت از صحرای النقب شده اند، زندگی می کنند.
رژیم صهیونیستی قصد دارد منطقه الاحمر را با وسعتی حدود 12 هکتار از فلسطینیان تخلیه کرده و در چارچوب یک پروژه با ساختن شهرکهای یهودی نشین آن را به دیگر شهرکهای یهودی نشین ملحق کند.

پربیننده ترین خبرها