ژاپن ناو حامل بالگرد به دریای جنوبی اعزام می کند

ژاپن ناو حامل بالگرد به دریای جنوبی اعزام می کند
جمعه 15 تير 1397 - 12:15

منابع آگاه به نقل از ارتش ژاپن اعلام کردند این کشور قصد دارد یک ناو بزرگ حامل بالگرد خود را برای ماموریتی طولانی مدت راهی دریای جنوبی ‌و اقیانوس هند کند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش ژاپن تایمز، ناو "کاگا" متعلق به نیروی دریایی ژاپن هم اندازه یک ناو هواپیمابر است و بالگردهایی که روی آن هستند می توانند به طور همزمان برای چند ماموریت از روی عرشه به هوا بلند شوند.
این ناو با طول 248 متر قابلیت های بالایی برای عملیات های دریایی دارد اما ناوشکن های این کشور اصولا فعالیت هایی را که مطابق با قانون اساسی باشد، دنبال می کنند.
تارنمای ژاپن تایمز تصریح کرده است ماموریت این ناو که زمان اعزام آن اعلام نشده است دو ماهه است و با هدف حضور قوی تر ژاپن در آبهای دریای جنوبی و اقیانوس هند انجام می شود.
این در شرایطی است که چین بارها به ژاپن و آمریکا برای حضور نظامی در دریای جنوبی هشدار داده است و انتظار می رود این اقدام توکیو باعث ناخرسندی چین شود.
ژاپن البته سال گذشته میلادی هم دست به چنین اقدامی زد و یکی از ناوهایش را راهی این منطقه کرد در ماه می امسال نیز یکی از کشتی های ترابری خود را به دریای جنوبی و اقیانوس هند اعزام کرد.
این ناو بر اساس این گزارش در مسیر خود به کشورهای اندونزی، هند و سریلانکا می رود و در بنادر این کشورها پهلو خواهد گرفت.
سال قبل ناو "ایزومو" ژاپن که مانند "کاگا" حامل بالگرد است در دریای جنوبی و اقیانوس هند ماموریت هایی انجام داد با این وصف وزارت دفاع ژاپن حاضر نشده است در باره عملیات های آینده نیروی دریایی توضیحاتی به رسانه ها بدهد.
چین به غیر از ژاپن مخالف حضور نظامی کشورهای دیگر در دریای جنوبی است و بخصوص از آمریکا خواسته است تا با آوردن ناوها و جنگنده هایش این منطقه را توفانی نکند.
چین البته از حضور نظامی آمریکا در دریای جنوبی بیشترین بهره را برده و پایگاه های دریایی، موشکی و هوایی خود را با ساخت جزایر مصنوعی در این منطقه تقویت کرده و بارها رزمایش هایی را برگزار کرده که آشکارا هشداری به واشنگتن و متحدانش محسوب می شود، مبنی بر اینکه «اگر چین تصمیم بگیرد، دریای جنوبی به دریای آتش برای آمریکا تبدیل خواهد شد».
به گزارش ایرنا، چین بیش از 80 درصد از گذرگاه ها و سرحدات مرزی این دریا را متعلق به خود می داند و اعلام کرده است که برای حراست از منافع خود در این دریا هراسی از «رویارویی نظامی با آمریکا» ندارد، به طوری که روزنامه گلوبال تایمز چین نوشته، «اگر لازم باشد چین برای حفظ این دریا باید به سلاح اتمی نیز متوسل شود».
موشک های زمین به هوا و زمین به کشتی چین در جزایر «وودی» در دریای جنوبی و فرود بمب افکن های این کشور در این منطقه نیز ضربه دیگری بر راهبردهای نظامی گرانه آمریکا در این منطقه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها