الاخبار؛

لبنان هدف بزرگ ترین حمله سایبری قرار گرفت/ آیا پای رژیم صهیونیستی در میان است؟

لبنان هدف بزرگ ترین حمله سایبری قرار گرفت/ آیا پای رژیم صهیونیستی در میان است؟
جمعه 15 تير 1397 - 13:37

یک دستگاه امنیتی و چند نهاد دولتی و خصوصی در لبنان هدف حمله سایبری قرار گرفته اند که گفته می شود بزرگترین نوع این حملات در تاریخ این کشوربه شمار می رود.

العالم ـ لبنان

روزنامه «الاخبار» لبنان در شماره امروز (جمعه) خود با اعلام این خبر نوشت که حمله کنندگان با دسترسی به داده ها و اطلاعات این نهادها و موسسات، آنها را به طرف هایی که هنوز هویتشان مشخص نیست می فروخته اند.
بر اساس این گزارش، این حملات طی ماه های گذشته انجام می شده و حدود دو هفته پیش به دنبال شکایت یکی از شرکت های خدمات اینترنتی به دستگاه قضایی و رسیدگی آن از سوی پلیس لبنان، کشف می شود.
پلیس چندین مظنون را در این ارتباط دستگیر کرده که بر اساس گزارش الاخبار، یکی از آنها از چهره های نزدیک به یکی از بازرگانان پرنفوذ لبنانی و نیز تحت حمایت یکی از نمایندگان جدید پارلمان بوده است.
«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان دستور رسیدگی به این موضوع را تا رسیدن به نتیجه داده است.
مقام های قضایی و امنیتی لبنان تاکنون اطلاعات جزئی از این پرونده را اعلام نکرده اند اما الاخبار از افراد مرتبط به این پرونده نقل کرده که آنچه رخ داده بزرگترین حمله سایبری در تاریخ لبنان بوده است که طی آن اطلاعات متعددی از یک دستگاه امنیتی و چندین نهاد عمومی و شرکت از جمله یکی از دو شرکت اصلی خدمات تلفن همراه در لبنان به سرقت رفته است.
به گزارش ایرنا بنابر گزارش این روزنامه لبنانی، هکرها کاملا به شبکه ایمیل های شرکت مخابراتی «اوجرو» دسترسی پیدا کرده بودند.
برخی رژیم صهیونیستی را مسئول حملات سایبری این چنینی علیه لبنان می دانند.

پربیننده ترین خبرها