صعود بی‌دردسر فرانسه به نیمه نهایی با غلبه بر سوارز و یارانش

صعود بی‌دردسر فرانسه به نیمه نهایی با غلبه بر سوارز و یارانش
جمعه 15 تير 1397 - 20:39

فرانسه موفق شد با برتری مقابل اروگوئه راهی مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2018 شوند.

العالم - ورزشی

تیم ملی اروگوئه در مرحله اول جام جهانی 2018 با کسب سه پیروزی متوالی مقابل مصر، عربستان سعودی و روسیه صدرنشین گروه A شد و در نخستین بازی دور حذفی نیز توانست با نتیجه 2 بر یک پرتغال را شکست دهد تا امروز در مرحله یک چهارم نهایی مقابل خروس‌ها قرار بگیرد؛ فرانسه نیز مثل حریف‌اش شکستی در این مسابقات نداشته و پس از آنکه در گروه C با دو برد و یک تساوی تیم اول شد، در دیدار گذشته خود نیز با نتیجه 4 بر 3 آرژانتین را از پیش رو برداشت تا به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها برسد.

بازی دو تیم اروگوئه و فرانسه در استادیوم نیژنی نووگوراد برگزار شد، این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به نفع فرانسه به پایان رسید تا شاگردان دشان به مرحله نیمه نهایی جام جهانی صعود کنند و منتظر بازی برزیل -بلژیک شوند تا رقیب بعدی‌شان مشخص شود.

شرح نیمه اول

فرانسوی در این نیمه اکثریت توپ و میدان را در اختیار داشتند ولی موقعیت های خطرناک چندانی نداشتند و تنها یک موقعیت خوب به ام باپه رسید ولی او قدر این موقعیت را ندانست.

در ادامه خروس‌ها مزد فشارهای خود را روی دروازه اروگوئه را گرفتند و در دقیقه 40 بازی واران مدافع پیش تاخته فرانسه با یک ضربه سر دروازه رقیب را باز کرد تا در نیمه اول فرانسوی‌ها برنده به رختکن بروند.

در دقایق پایانی نیمه اول هم واکنش دیدنی لوریس مانع از گلزنی اروگوئه‌ای‌ها شد.

شرح نیمه دوم

در نیمه دوم آبی‌آسمانی‌ها آمدند تا گل خورده را جبران کنند و بازی را به تساوی بکشانند ولی برخلاف جریان بازی و با وجود حملات گسترده اروگوئه روی دروازه خروس‌ها اما این فرانسوی ها بودند که دوباره به گل رسیدند.

آنتونیو گریژمان در دقیقه 61 بازی از پشت محوطه جریمه اروگوئه یک شوت سرکش به طرف دروازه اروگوئه روانه کرد و موسلرا با یک اشتباه فاحش نتوانست توپ را دفع کند و توپ در درون دروازه قرار گرفت. فرانسه در نهایت با این نتیجه به پیروزی رسید به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

شاگردان دشان در نیمه نهایی خود را آماده برنده دیدار امشب برزیل - بلژیک خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها