ارتش یمن یک موشک به مواضع متجاوزان سعودی در ساحل غربی شلیک کرد

ارتش یمن یک موشک به مواضع متجاوزان سعودی در ساحل غربی شلیک کرد
جمعه 15 تير 1397 - 21:17

یگان موشکی ارتش و کیمته‌های مردمی یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک کوتاه برُد به مواضع و محل تجمع نیروهای ائتلاف سعودی در ساحل غربی شلیک کرد.

العالم- یمن  

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از شلیک موشک بالستیک به مواضع نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در غرب یمن خبر داد.

شبکه المسیره یمن به نقل از یگان موشک ارتش این کشور جمعه اعلام کرد که موشک شلیک شده از نوع بالستیک کوتاه برد بوده و مواضع و محل تجمع نیروهای متجاوز و مزدور ائتلاف مذکور را هدف قرار داده است.

یگان موشکی ارتش یمن پیشتر چندین موشک از نوع «توچکا» و «بدر یک» به مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن به ویژه در ساحل استان «الحدیده» شلیک کرده بود.

این یگان سه‌شنبه این هفته از سکوهای زیر زمینی پرتاب موشک خود رونمایی و از این سکوها موشک‌های بدر یک را به سمت جنوب عربستان سعودی شلیک کرد.

ارتش یمن در چرایی رونمایی از سکوهای زیرزمینی تأکید کرد که دشمن متجاوز سعودی و اماراتی باید بداند که تا زمانی که حملات و تهاجمات آن‌ها به یمن ادامه داشته باشد، پاسخ موشکی ارتش این کشور نیز ادامه خواهد داشت.

حمله نظامی عربستان سعودی در قالب ائتلاف منطقه‌ای-عربی به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن، وارد چهارمین سال خود شده است؛ حمله‌ای که جز نابودی زیرساخت‌های یمن و کشته و زخمی شدن‌ها ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور دستاوردی نداشته است.

این ائتلاف بعد از سه سال تهاجم و حمله بی‌امان به یمن، طی ماه‌های گذشته با هدف اشغال بندر «الحدیده» که در واقع تنها راه ارتباطی نیروهای انقلابی یمن با بیرون بوده و بیشتر کمک‌های بشر دوستانه از این بندر وارد یمن می‌شود، عملیاتی تحت عنوان «پیروزی طلایی» آغاز کرد که با مقاومت سرسخت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شکست خورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها