«النهضه» تونس: برگزاری انتخابات زودهنگام به نفع ثبات کشور نیست

«النهضه» تونس: برگزاری انتخابات زودهنگام به نفع ثبات کشور نیست
جمعه 15 تير 1397 - 22:41

سخنگوی جنبش «النهضه» تونس اعلام کرد که دعوت به برگزاری انتخابات زودهنگام هرگز به نفع ثبات سیاسی و اقتصادی کشور نیست.

العالم- تونس 

«عماد الخمیری»، سخنگوی جنبش «النهضه» تونس با اشاره به اینکه دعوت به برگزاری انتخابات زودهنگام به نفع ثبات سیاسی و اقتصادی نیست، گفت که در شرایط کنونی اولویت این جنبش باید اهتمام به اقتصاد کشور باشد.

الخمیری اظهار داشت که در قانون اساسی تونس زمان برگزاری انتخابات آینده مشخص شده و اکتبر ۲۰۱۹ این انتخابات برگزار می‌شود و در دوره آینده باید برای بهبود اوضاع کشور تلاش کرد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» تصریح کرد که در شرایط کنونی برگزاری زودهنگام انتخابات ضروری نیست و اینکه گفته می‌شود برگزاری این انتخابات به بهبود اوضاع کمک می‌کند، درست نیست.

سخنگوی جنبش النهضه همچنین در پاسخ به سوالی درباره اختلافات گروه‌های سیاسی بر سر ماندن یا برکناری دولت «یوسف الشاهد»، نخست وزیر تونس نیز تصریح کرد که این مسئله باید از طریق گفت‌وگو حل‌وفصل شود و هنوز فرصت گفت‌وگو وجود دارد و جنبش النهضه از همه طرف‌ها برای مشارکت در این گفت‌وگوها دعوت می‌کند.

اخیرا اختلافاتی بین احزاب و فراکسیون‌های پارلمانی تونس در خصوص تغییر دولت جزئی یا کامل دولت الشاهد به وجود آمده است و در حالیکه النهضه بر بقای دولت تأکید دارد، حزب «نداء تونس» خواهان تغییر کامل دولت الشاهد است.

 

پربیننده ترین خبرها