اردن: بازگشت آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود اولویت ما در مذاکرات است

اردن: بازگشت آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود اولویت ما در مذاکرات است
شنبه 16 تير 1397 - 10:13

وزیر خارجه اردن می‌گوید که تأمین امنیت و فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان جنوب سوریه به منازل خود اولویت ما در مذاکرات با طرف‌های مختلف قرار دارد.

العالم - اردن

«أیمن الصفدی» روز جمعه (دیروز) در پی اعلام دستیابی معارضان جنوب سوریه به توافقی با روسیه برای برقراری آتش‌بس، تأکید کرد که اولویت ما در مذاکرات تأمین امنیت برای آوارگان جنوب سوریه جهت بازگشت به منازل خود است.

الصفدی افزود که امان موضوع تضمین امنیت برای بازگشت آوارگان جنوب سوریه به منازل خود را با طرف‌های مختلف بررسی کرده است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، رئیس دستگاه دیپلماسی اردن همچنین اظهار داشت که راه‌حل سیاسی، حمایت از غیرنظامیان و ممنوعیت طرد آنها و نیز پایان دادن به درد و رنج آنها، مسئولیت همگانی است.

معارضان جنوب سوریه روز جمعه (دیروز) از دستیابی به توافقی با مسکو برای تسلیم سلاح سنگین و استقرار تدریجی نیروهای پلیس نظامی روسیه در این منطقه خبر دادند.

ارتش سوریه اخیرا اجرای عملیات گسترده علیه گروه‌های تروریستی در استان درعا واقع در جنوب سوریه را آغاز کرده است و روز جمعه (دیروز) نیز گذرگاه نصیب در مرز اردن را تحت کنترل خود درآورد.

اردن پیش از این با بستن مرز خود اعلام کرده بود که هرگز اجازه ورود آوارگان جنوب سوریه به خاک اردن را نخواهد داد و تنها به ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به این آوارگان در داخل خاک سوریه اقدام خواهد کرد که بنابر گزارش‌های رسیده هم اکنون شمار زیادی از آوارگان در نزدیک مرز اردن استقرار دارند

فارس

پربیننده ترین خبرها