دوردوم مذاکرات سران کره شمالی و آمریکا درسوئیس برگزار می شود

دوردوم مذاکرات سران کره شمالی و آمریکا درسوئیس برگزار می شود
شنبه 16 تير 1397 - 11:10

 خبرگزاری کیودوی ژاپن روز شنبه گزارش داد که یک هیات بلندپایه کره شمالی عازم سوئیس شد تا یکی از شهرهای ژنو، برن و یا داووس را برای محل برگزاری دور دوم مذاکرات میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا انتخاب کنند.

العالم -آسیا

این گزارش به نقل از چند منبع دیپلماتیک کره شمالی می افزاید، این هیات درحال بازدید از هتل ها، سالن های کنفرانس این شهرهای اروپایی هستند تا همزمان با دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از پیونگ یانگ، محل برگزاری این دیدار را نهایی کنند.

پمپئو که برای سومین بار به کره شمالی سفر کرده گفت که واشنگتن به دنبال «خلع سلاح کامل، بدون بازگشت و قابل تایید» پیونگ یانگ است.

به گفته وزیر خارجه آمریکا این کشور می خواهد در سال جاری میلادی به پیشرفت هایی درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی دست یابد و از جمله در حال رایزنی با مقام های این کشور در باره زمان بندی از بین بردن تسلیحات هسته ای کره شمالی به شکل قابل تایید و با راستی آزمایی است.

براساس گمانه زنی های این منابع دیپلماتیک کره شمالی، به احتمال زیاد ژنو انتخاب نهایی این هیات خواهد بود چرا که طرف آمریکایی نیز مایل است مذاکرات دوجانبه خلع سلاح کره شمالی در این شهر برگزار شود.

این گزارش حاکی است که کیم جونگ اون، پیشتر تحصیلات دبیرستان خود را در شهر برن سوئیس گذارنده است و لذا ترجیح می دهد این کشور را به عنوان محل دیدار خود با ترامپ در نظر بگیرد.

در عین حال، احتمال زیاد هم وجود دارد از اینکه رهبر کره شمالی بخواهد برگزاری این دیدار دوجانبه را با زمان برگزاری کنفرانس جهانی اقتصاد که در ژانویه (دی ماه) در داووس برگزار می شود همزمان کند.

دور نخست مذاکرات خلع سلاح کره شمالی میان رهبر این کشور و رئیس جمهوری آمریکا در 12 ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور برگزار شده بود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها