ارتش اردن: حضور ارتش سوریه در مرز تضمین‌کننده امنیت دو کشور است

ارتش اردن: حضور ارتش سوریه در مرز تضمین‌کننده امنیت دو کشور است
يکشنبه 17 تير 1397 - 17:01

فرمانده منطقه شمالی ارتش اردن تأکید کرد که استقرار ارتش سوریه در مرز اردن تا گذرگاه نصیب، تضمین‌کننده امنیت مرز دو کشور است.

العالم _ اردن

سرتیپ «خالد المساعید» گفت که سیطره نیروهای سوریه بر منطقه مرزی با اردن از جنبه‌های امنیتی و اقتصادی تأثیرات مثبت بر دو کشور خواهد داشت به خصوص اینکه نیروهای مسلح اردن در طول دوره بحران سوریه، این مأموریت را انجام می‌دادند.

المساعید در مصاحبه با روزنامه «الرأی» اردن در خصوص بازگشایی رسمی گذرگاه و احیای هماهنگی امنیتی اردن و سوریه نیز تصریح کرد: «این موضوع به دولت اردن و سطح سیاسی آن بستگی دارد و اگر تصمیمی در این باره گرفته شود به دنبال آن ترتیبات امنیتی نیز اتخاذ می‌شود.»

وی همچنین اصرار دولت اردن بر عدم میزبانی از آوارگان جدید سوری را مورد تأکید قرار داد و گفت که حدود ۹۰ درصد از آوارگان حاضر در مناطق مرزی به منازل خود بازگشته‌اند و هزاران آواره دیگر باقی مانده‌‌‌اند که دلیل عدم بازگشت آنها به منازلشان نیز موضوعی است که به خود آنها و دولت سوریه مربوط است.

المساعید افزود که نیروهای مسلح اردن با تجهیزات و سلاح‌ مدرن و نیروی هوایی خود قادرند ۱۰۰ درصد و به صورت کامل امنیت کشور و مرز را تأمین کرده و از هر گونه نفوذ تروریست‌ها جلوگیری بعمل آورند.

ارتش سوریه دو روز پیش کنترل گذرگاه نصیب واقع در مرز اردن را به دست گرفت.

پربیننده ترین خبرها