خروج 4 نفر از اعضای تیم ملی فوتبال تایلند از غار مخوف

خروج 4 نفر از اعضای تیم ملی فوتبال تایلند از غار مخوف
يکشنبه 17 تير 1397 - 21:07

چهار نفر از اعضای تیم فوتبال نوجوانان تایلند که در غار مخوف و مملو از سیلاب گیر افتاده بودند، با کمک تیم غواصان بین المللی نجات یافتند.

العالم ـ آسیا

بنابر  گزارش منابع خبری، چهار نفر از اعضای13 نفره تیم فوتبال نوجوانان تایلند که در غار هزارتو در شمال بانکوک پایتخت این کشور بیش از 2 هفته گیر افتاده بودند، توانستند پس از کسب آموزش های لازم و کمک تیم غواصان بین المللی خود را از این مهلکه نجات دهند.

این چهار نوجوان با غواصی از این غار به عمق 10 کیلومتر که سیلاب ورودی های متعدد آن را پرکرده بود، خود را خارج ساختند.
طبق گزارش منابع خبری عملیات نجات این نوجوانان ساعت 10 صبح امروز با حضور 13 نفر غواص خارجی و 5 غواص تایلندی برای رهایی اعضای تیم فوتبال از غار آغاز شد.
شبکه ای بی سی استرالیا با انتشار گزارشی ویدئویی دراین زمینه اعلام کرد : چهار پسر نجات یافته به عنوان ضعیف ترین اعضای این گروه شناخته می شدند که در اولین مرحله از عملیات نجات با حمایت غواصان به سمت دهانه خروجی غار هدایت و بلافاصله پس از رهایی با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.
12 پسر نوجوان 11 تا 16 ساله به همراه مربی 25 ساله تیم فوتبال جوانان تایلند از روز شنبه دوم تیرماه وارد غار the Tham Luang Nang Non در شمال این کشور شدند که ورودی های این غار به دلیل بالا آمدن سطح آب ناشی از سیلاب های جاری و بارش های تند موسمی بسته شد.

پس از 9 روز تلاش هزاران نفر از نیروهای امداد و نجات و ارتش تایلند به همراه نیروهایی که از کشورهای مختلف جهان برای همکاری با آنان اعزام شده بودند، دوشنبه شب11 تیر ماه نشانه هایی از زنده بودن آنان یافت شد.
فرماندار استان «چیانگ رای» در شمال تایلند که این غار در آنجا واقع شده است، گفت که غواصان انگلیسی همه 13 نفر را زنده یافتند اما مشکل تازه آغاز شده بود زیرا این نوجوانان باید با غواصی خود را از غار نجات دهند که این اقدام نیاز به آموزش به آنها دارد.
پیشتر گفته شده بود، عملیات نجات این گروه حداکثر تا چهار ماه طول می کشد و به همین دلیل آب غذا و اکسیژن برای این مدت آنها تدارک دیده شده بود اما پس از آنکه نگرانی ها از تداوم باران های سیل آسای مون سون و خطر افزایش ارتفاع آب در داخل غار افزایش یافت غواصان عملیات نجات را زودتر از موعد شروع کردند.
چند هزار نفر در چانگ رای در عملیات نجات این نوجوانان شرکت دارند که هزار نفر از آنها سربازان ارتش تایلند بوده و بسیاری از گروههای داوطلب امداد و نجات از داخل و خارج از تایلند از جمله غواصانی از انگلیس، استرالیا، ژاپن، چین و آمریکا در این گروه حضور دارند.
منابع خبری گزارش دادند عملیات نجات برای 8 نفر باقی مانده از اعضای این تیم و مربی آنها دو تا سه روز دیگر طول خواهد کشید.

پربیننده ترین خبرها