حمله جنگنده‌های اسرائیلی به فرودگاه تی4 در ریف حمص

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به فرودگاه تی4 در ریف حمص
دوشنبه 18 تير 1397 - 00:29

منابع خبری سوریه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه تی4 واقع در ریف شرقی حمص خبر دادند.

العالم-سوریه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه شب فرودگاه تی4 واقع در ریف شرقی حمص را هدف قرار دادند.

تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که پدافند هوایی ارتش سوریه تعدادی از موشک‌های شلیک شده را قبل از اصابت به هدف منهدم کرده است.

از سوی دیگر، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه بیشتر موشک‌های شلیک شده را رصد و منهدم کرده است.

خبرگزاری سانا گزارش داد که پدافند هوایی ارتش سوریه موفق شد یکی از جنگنده‌های مهاجم اسرائیلی را هدفگیری کند و در پی آن بقیه جنگنده‌ها مجبور به فرار شدند.

این حمله هوایی رژیم صهیونیستی در پی پیشروهای اخیر ارتش سوریه در درعا و دیگر مناطق سوری صورت گرفته است.

یگان‌های ارتش سوریه در درعا پیشرفت جدیدی را در مسیر بازگشت امنیت و ثبات به حومه شرقی و جنوب شرقی درعا و پایان دادن به حضور تروریست‌ها در این منطقه به ثبت رساندند.

 سلسله عملیات ارتش سوریه در اطراف جنوبی منطقه درعا البلد، خسارت‌های گسترده‌ای به این گروه‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره وارد کرده است.

فرودگاه تی۴ واقع در ریف شرقی حمص هم اکنون خط اول دفاع منطقه حمص در برابر تهدیدهای داعش محسوب می‌شود، اما رژیم صهیونیستی به خصوص طی ماه‌های اخیر در راستای حمایت از تروریست‌ها، آن را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

این فرودگاه دارای 54 آشیانه برای انواع جنگنده ها و بالگردهای نظامی و دو باند پرواز است که طول یکی از آن ها به سه کیلومتر می رسد.

این فرودگاه در 25 کیلومتری میدان گازی شاعر قراردارد و در نوامبر سال 2014 پس از اشغال میدان های نفتی و گازی شاعر، جحار، جزل و المهر به محاصره گروه تروریستی داعش درآمد ولی تروریست ها برغم اینکه با چند خودرو بمب گذاری شده به آن حمله کردند ولی موفق به تسلط بر آن نشدند.

پربیننده ترین خبرها