کردهای سوریه برای واگذاری تاسیسات نفتی به دولت توافق کردند

کردهای سوریه برای واگذاری تاسیسات نفتی به دولت توافق کردند
دوشنبه 18 تير 1397 - 13:38

رسانه های سوری اعلام کردند که کردهای این کشور با واگذاری عملیات خرید و فروش نفت در مناطق شرقی به دولت موافقت و برای تحویل مناطق تحت کنترل خود، در چند روز اخیر نشست هایی را با نمایندگان دولت برگزار کرده اند.

العالم _ سوریه

پایگاه های مخالف دولت سوریه اعلام کردند که چند هیات دولتی روزهای گذشته از شهرهای قامشلی، حسکه، رقه، طبقه و شدادی برای مذاکره با مسئولان یگان های کرد دیدار کردند.

این پایگاه ها به نقل از منابع رسانه ای افزودند: اداره خودگردانی کردها با دولت سوریه به توافق رسیده است که مدیریت تاسیسات نفتی در حسکه به دمشق واگذار شود و دولت سوریه تنها طرف مجاز به فروش نفت در این مناطق باشد.

برخی رسانه ها نیز از ورود کمیته متخصص تعمیر سدها از دمشق به شهر طبقه در استان رقه در شمال سوریه و برگزاری نشست هایی با مسئولان مدیریت سد طبقه خبر دادند. 

این کمیته قرار است پس از بازدید از سد طبقه برای بازدید از سد تشرین به جنوب شرق شهر منبج برود که در کنترل نیروهای کرد است.

مذاکره برای تحویل مناطق تحت کنترل حزب دمکراتیک سوریه (کردها) به دولت این کشور از روزهای گذشته نیز در جریان بوده است.

مذاکره میان دولت سوریه و حزب دمکراتیک سوریه(کردها) برای تحویل مناطق تحت تسلط آن ها به ارتش این کشور در شهر 'الطبقه' در غرب استان رقه در جریان است.

در صورت رسیدن به توافق در نخستین گام برخی مقرهای کردهای سوریه در رقه، راس العین، الدرباسیه و قامشلی به ارتش سوریه تحویل می شود.

خیانت های پیاپی آمریکا و توافق با ترکیه برای اشغال مناطق تحت تسلط کردهای سوریه، آنها را وادار کرده است برای جلوگیری از اشغال باقیمانده قلمرو خود این مناطق را به دولت تسلیم کنند.

این اقدام در آستانه عملیات جدید ارتش ترکیه و تروریست های هم پیمان برای اشغال منبج و دیگر مناطق کردی آغاز شده است.

کردهای سوری در چند روز گذشته بارها بر آمادگی خود برای گفت و گو با دولت سوریه تاکید کرده بودند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها