نماینده قطر در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی مطرح کرد؛

مجوز کار برای فلسطینی‌ها، در ازای توقف ارسال بادبادک‌های آتش‌زا

مجوز کار برای فلسطینی‌ها، در ازای توقف ارسال بادبادک‌های آتش‌زا
دوشنبه 18 تير 1397 - 14:59

نماینده قطر در امور بازسازی نوار غزه اعلام کرد به فلسطینی‌ها پیشنهاد داده در قبال دریافت پنج هزار مجوز کار در فلسطین اشغالی، دیگر بادبادک‌های آتش‌زای خود را به سمت این منطقه نفرستند.

العالم _ فلسطین اشغالی

«محمد العمادی» نماینده قطر در امور بازسازی نوار غزه در گفت‌وگویی با شبکه رادیویی «کان» رژیم صهیونیستی به آخرین تحولات نوار غزه پرداخت .

العمادی که در پشت پرده برای کاستن از حد تنش در مرزهای نوار غزه با فلسطین اشغالی تلاش می‌کند، به فلسطینی‌ها پیشنهاد کرده در قبال صدور پنج هزار مجوز کار در فلسطین اشغالی، از فرستادن بادبادک‌های آتشین خود به سمت اراضی اشغالی دست بردارند.

العمادی در این خصوص ادعا کرده است: اگر اسرائیل اجازه ورود کارگران از نوار غزه، منطقه‌ای که اهالی آن در فقر زندگی می‌کنند، بدهد، از حجم اعتراض‌ها در مرزها و نیز بادبادک‌ها (هوا کردن بادبادک‌های آتشین) کاسته خواهد شد.

طی راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی که از ۳۰ مارس آغاز شده، استفاده از بادبادک‌های آتش‌زا یکی از ابزارهای مقاومتی فلسطینی‌هاست.

روزنامه «اسرائیل هیوم» در همین راستا نوشت، سه هزار دونم (معادل ۳۰۰ هکتار) از اراضی اشغالگران بر اثر بادبادک‌های آتش‌زا سوخته است. ناگفته نماند که رژیم صهیونیستی حدود ۱۳۶ فلسطینی را در طی این تظاهرات مسالمت‌آمیز به شهادت رسانده و بیش از ۱۵۵۰۰ نفر آنها را مجروح کرده است.

نماینده قطر در ادامه پیشنهاد رژیم صهیونیستی مبنی بر «سر و سامان دادن به اوضاع غزه در مقابل آزاد شدن اسرای اسرائیلی» را امری غیرممکن خواند.

العمادی سپس بر عدم پیشرفت در پرونده تبادل اسرا تأکید کرد و گفت، همچنان شکافی بزرگ در این پرونده وجود دارد؛ وی افزود: روش «زندانیان در مقابل زندانیان» (تبادل اسرای فلسطینی با اسرائیلی) اجرایی خواهد بود و نمی توان زندانیان را با وعده بندر یا فرودگاه مبادله کرد.

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرده چهار صهیونیست را در اسارت خود دارد و تا کنون اطلاعاتی درباره آنها نداده است.

پربیننده ترین خبرها