فرانسه نماینده آفریقا در نیمه نهایی جام جهانی!

فرانسه نماینده آفریقا در نیمه نهایی جام جهانی!
دوشنبه 18 تير 1397 - 20:36

درخشش کیلیان امباپه و صعود تیم ملی فرانسه موجب دلخوشی ساکنان این قاره شده تا جایی که از آبی ها به عنوان نماینده ششم قاره آفریقا یاد می کنند.

العالم _ ورزشی

جام جهانی روسیه 2018 برای آفریقایی ها مایوس کننده بود چرا که هیچیک از 5 نماینده این قاره نتوانست جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کند.

اما ظاهرا درخشش کیلیان امباپه و صعود تیم ملی فرانسه موجب دلخوشی ساکنان این قاره شده تا جایی که از آبی ها به عنوان نماینده ششم قاره آفریقا یاد می کنند.

هفته نامه کوریه انترناسیونال با انتشار سرمقاله ای از روزنامه اوژوردویی اوفاسو چاپ کشور بورکینافاسو، می نویسد:

"16 بازیکن از 23 ملی پوش منتخب دیدیه دشان، اصلیتی آفریقایی دارند. اگر به این جمع 11 بازیکن رزرویست را هم اضافه کنیم، می بینیم که از این 34 نفر، 23 نفرشان آفریقایی، 7 فرانسوی و 4 بازیکن اصلیتی دیگر دارند. در یک جمله می توان گفت که آفریقا از طریق فرزندانش هنوز در روسیه 2018 حضور دارد."

از نظر این روزنامه "ضربان قلب آفریقا با ریتم کورس دیوانه وار امباپه می تپد و شخصیت قوی بلز ماتوئیدی. حتی می توانیم به حق و با غرور ادعا کنیم که فرانسه آفریقایی انتقام آفریقا را از آرژانتینی که با حذف نیجریه به رویاهای ما پایان داد گرفت".

"آبی های سیاه یا سیاه های آبی" تمثیلی است که ستون نویس روزنامه برای ملی پوشان فرانسه به کار برده و اصلیت تک تک آنها را اینگونه یادآوری کرده است: کیلیان امباپه و ساموئل اومتیتی با اصلیتی (کامرونی)، انگولوکانته(مالی)، ماتوئیدی(آنگولا و کنگو)، پل پوگبا(گینه) و نبیل فکیر(الجزایر).

پربیننده ترین خبرها