مرسي ميثاق اخواني را برمصر ترجيح مي دهد

مرسي ميثاق اخواني را برمصر ترجيح مي دهد
شنبه 11 شهريور 1391 - 10:51

نماينده مجلس الشعب (پارلمان) سوريه، در خصوص مواضع محمد مرسي از اعضاي اخوان السلمين و رييس جمهور مصر گفت: در كمال تاسف مرسي به ميثاق اخواني خود بيش از ميهن پرستي و قوميت پرستي پايبند است.

"يوسف اسعد" شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، با اشاره به طرح عراق براي تشكيل گروه تماس در خصوص حل و فصل بحران سوريه اظهار داشت: ما از هر طرح عربي براي حل و فصل بحران استقبال مي كنيم ، حتي از طرح مصر نيز استقبال كرديم اما مواضع اخير مرسي تاسف برانگيز بود.

محمد مرسي رييس جمهور مصر در سخنراني خود در افتتاحيه اجلاس تهران بر خلاف سياست اين جنبش و بيانيه پياياني آن، عليه نظام سوريه موضع گيري كرد.

اسعد افزود: ما از طرح عراق و طرح هاي ديگر نيز استقبال مي كنيم و در اين مجال مهم ترين مساله آن است كه طرف مخالفان نظام آن را بپذيرند زيرا ما براي مطرح كردن همه مسائل بر روي ميز مذاكره و گفت و گو كاملا آمادگي داريم.

نماينده مجلس الشعب سوريه نتايج اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را بسيار خوب ارزيابي كرد و آن را از نظر حاضران در اجلاس و نتايج اجلاس بسيار موفق دانست.

اسعد با اشاره به مطرح شدن ضرورت حل و فصل بحران سوريه از طريق گفت و گو اظهار داشت: دولت سوريه از همان روز نخست بارها به گفت و گو و جلوگيري از ريخته شدن خون سوري ها و جلوگيري از تخريب و ويراني كشور دعوت كرده است اما طرف هاي بيگانه به ويژه آمريكا، فرانسه، عربستان، قطر و تركيه با حمايت مالي ، تسليحاتي و لجستيكي از مخالفان مسلح ، سعي مي كنند جلوي دستيابي به راه حل مسالمت آميز را بگيرند.

وي افزود: اجلاس تهران را بايد اجلاس پيروزي حق و حقيقت دانست و ايران اين اجلاس را به خوبي اداره كرد و با عملكرد خود توانست محاصره و تحريم تحميل شده از سوي غرب بر اين كشور را بشكند و جايگاه خود را در عرصه سياسي بازيابد و دستاوردهاي بزرگي در تاكيد بر حق خود در غني سازي اورانيوم و استفاده مسالمت آميز از انرژي هسته اي به دست بياورد.

نماينده مجلس الشعب سوريه خاطرنشان كرد: ايران همچنين رسيدگي به موضوع بحران سوريه را با اداره مناسب در مذاكره با نظام سوري و مخالفان اين نظام ، به خوبي پيش برد و به همگان فهماند كه اين بحران از طريق قدرت نظامي قابل حل نيست و هيچ كس نمي تواند با شيوه هاي نظامي اهداف خود را در سوريه پيش ببرد.

31-23:47
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها