رییس شورای راهبردی روابط خارجی:

تعهد ایران به برجام به راهبرد اروپا بستگی دارد

تعهد ایران به برجام به راهبرد اروپا بستگی دارد
سه شنبه 19 تير 1397 - 11:58

رییس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار وزیر خارجه سابق آلمان گفت: تعهد ایران به برجام به راهبرد اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا بستگی دارد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای راهبردی روابط خارجی، سید کمال خرازی که در آلمان به سر می‌برد با یوشکا فیشر رییس پیشین حزب سبزها و وزیر خارجه سابق آلمان دیدار و گفت و گو گرد.
خرازی در این دیدار اظهارداشت: تعهد ایران به برجام به راهبرد اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا بستگی دارد و در صورتی که خروج واشنگتن باعث شود ایران از این توافق نفعی نبرد، طبیعتاً باقی ماندن جمهوری اسلامی ایران در برجام بی‌فایده خواهد بود.
وزیر خارجه سابق آلمان هم در این دیدار گفت: اروپا علاقه‌مند است با ارائه بسته‌ای که بتواند با تحریم‌ها مقابله کند ایران را در برجام نگه دارد.
وی همچنین اظهار داشت: اگر اروپا در مورد برجام در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا کوتاه بیاید، دولت ترامپ فشارهای بعدی را به اروپا وارد می کند.
در این ملاقات مسائل منطقه، موضوع خروج آمریکا از برجام و نقش اروپا در حفظ این توافق هسته‌ای و نیز مشکلاتی که سیاست‌های دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای اروپا به وجود آورده است، بحث و بررسی شد.

پربیننده ترین خبرها