کدام رهبران جهان در توییتر بیشترین تعداد دنبال‌کننده را دارند؟

کدام رهبران جهان در توییتر بیشترین تعداد دنبال‌کننده را دارند؟
سه شنبه 19 تير 1397 - 13:18

بر اساس یک پژوهش که روز سه‌شنبه منتشر شد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بیشترین تعداد دنبال‌کننده را در توییتر دارد و پاپ با حدود 4.5 میلیون دنبال‌کننده کمتر، در رده دوم قرار دارد.

العالم _ آمریکا

به گفته متولیان این پژوهش، تعداد دنبال‌کنندگان ترامپ از زمان انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بیش از 2 برابر شده است. حساب توییتری شخصی ترامپ حالا بیش از 52 میلیون دنبال‌کننده دارد. همچنین ترامپ از سومین رهبر دارای دنبال‌کننده در توییتر، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند -- حدود 10 میلیون دنبال‌کننده بیشتری دارد.

شرکت ارتباطی "برسون کوهن اند وولف (Burson Cohn & Wolfe) این مطالعه را با عنوان "تویپلماسی" (ترکیبی از دو واژه توییتر و دیپلماسی) انجام داده است.

ترامپ همچنین در حوزه تعامل با دنبال‌کنندگان (لایک، ریتوییت) بازهم پیشتاز است. در 12 ماه گذشته، ترامپ با دنبال‌کنندگانش حدود 264.5 میلیون تعامل داشته است که رقمی معادل 5 برابر نفر دوم، نارندرا مودی، و 12 برابر نفر سوم، پاپ فرانسیس، محسوب می‌شود.

اما اگر حوزه "ریتوییت" را به تنهایی مد نظر قرار دهیم، ملک سلمان -- پادشاه عربستان -- به آسانی از ترامپ پیشی می‌گیرد. سلمان از ماه مه 2017 تا مه 2018 تنها 11 پیام در توییتر ارسال کرد؛ اما هر پیام وی به طور متوسط 154 هزار و 294 بار ریتوییت شد (بازنشر شد). این رقم برای هر پیام توییتری ترامپ به طور متوسط تنها 20 هزار و 319 بار بازنشر بود.

به گفته پژوهشگران، وزارت خارجه آمریکا تنها وزارتخانه آمریکایی محسوب می‌شود که دونالد ترامپ را در توییتر دنبال نمی‌کند. اما این وزارتخانه "محمدجواد ظریف" وزیر امورخارجه ایران و حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کند.

-- 55 توییت در روز:

بر اساس این گزارش، رهبران جهان به سرعت به توییتر می‌پیوندند و تنها 6 دولت لائوس، موریتانی، نیکاراگوئه، کره‌شمالی، سوازی‌لند و ترکمنستان در توییتر حضوری رسمی ندارند.

در اروپا، ترزا می -- نخست‌وزیر انگلیس -- در سال گذشته بیشترین دنبال‌کننده را به خود اختصاص داد. حساب او با عنوان حساب دولتی انگلیس حدود 5.6 میلیون دنبال‌کننده دارد. خانواده سلطنتی انگلیس نیز با 3.6 میلیون دنبال‌کننده در رده دوم و امانوئل مکرون -- رئیس‌جمهور فرانسه -- با 3 میلیون دنبال‌کننده در رده سوم قرار دارند. مکرون از سال گذشته و پیروزی در انتخابات، دنبال‌کنندگان خود را تقریباً 3 برابر کرده است.
در میان کشورهای عرب‌زبان، ملکه رانیا از اردن با 10.7 میلیون دنبال‌کننده، شیخ محمد -- حاکم دبی -- با بیش از 9 میلیون دنبال‌کننده، و ملک سلمان -- پادشاه عربستان -- با حدود 7 میلیون دنبال‌کننده در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

همچنین دولت‌های آمریکای لاتین، فعال‌ترین حضور را در توییتر به نمایش می‌گذارند. وزارت خارجه ونزوئلا در یک سال گذشته روزانه به طور متوسط 55 پیام توییتری ارسال کرد.

پربیننده ترین خبرها