دومین کشتی آزادی سفر از بندر غزه را آغاز کرد

دومین کشتی آزادی سفر از بندر غزه را آغاز کرد
سه شنبه 19 تير 1397 - 15:15

"شورای عالی برگزاری راه پیمایی بازگشت" فلسطینیان در "نوار غزه" اعلام کرد که دومین "کشتی آزادی" امروز (سه شنبه) سفر از سواحل این باریکه به سمت دیگر کشورهای جهان با 11 سرنشین شامل تعدادی بیمار و دانشجو که امکان سفر زمینی از غزه را ندارند، آغاز کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری "عربی 21" این شورا با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این کشتی ساعت 11 صبح از ساحل غزه به همراه 11 سرنشین که بیشتر آنها از بیماران و مجروحان تظاهرات بازگشت هستند، به سمت دیگر کشورها که اجازه پهلو گیری به آن بدهد، حرکت کرد.
شورای عالی ملی راه پیمایی بازگشت، هماهنگ کننده این اقدام است و هدف از این سفر دریایی را یادآوری تداوم محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در 12 سال گذشته و تکذیب ادعاهای این رژیم در خصوص عقب نشینی از این منطقه، به جامعه جهانی عنوان کرده است.
این شورا همچنین مسئولیت هرگونه حمله به این کشتی و سلامت مسافران آن را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.
این بیانیه تاکید کرد: ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم از این کشتی و سرنشینان آن حمایت کنند و رژیم صهیونیستی را نیز به منظور آزادی کاپیتان و خدمه اولین کشتی آزادی تحت فشار قرار دهند.
اولین کشتی آزادی اواخر ماه می (اردیبهشت) از نوار غزه به سمت دنیای خارج حرکت کرد، اما در نهایت ارتش صهیونیستی این کشتی را در فاصله ۱۲ مایلی ساحل غزه در حالیکه به سمت بندری در قبرس در حرکت بود، توقیف کرد و آن را به ساحل 'اسدود' انتقال داد. 
'بسام مناصره ' سخنگوی 'شورای جنبش ملی شکست محاصره غزه' نیز گفت: این اقدام انسانی تلاش برای مقابله با تشدید محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی با هدف به زانو درآوردن مردم و از بین بردن مساله فلسطین است. 
مناصره با اشاره به 11 سرنشین کشتی آزادی شامل بیماران و دانشجویانی که امکان سفر زمینی به خارج از غزه را ندارند، اظهار امیدواری کرد که این سفرها بتواند منجر به راه اندازی خط دریانوردی ( کشتی رانی ) فلسطین شده و ارتباط غزه تحت محاصره را بدون موانع رژیم صهیونیستی با جهان خارج برقرار سازد.
سخنگوی شورای جنبش ملی خواستار حمایت بین المللی برای تضمین سلامت جان سرنشینان کشتی و عدم حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به آنها مانند اولین سفر بود. وی همچنین خواهان اقدام فوری برای آزادی کاپیتان 'العامودی' ناخدای کشتی در سفر قبلی از زندان رژیم صهیونیستی شد. 
به گزارش ایرنا، اولین سفر کشتی آزادی از غزه با 17 سرنشین شامل بیماران و دانشجویان به عنوان اولین گام برای شکست محاصره غزه صورت گرفت که با پیمودن 12 مایل دریایی و حمله نظامیان رژیم صهیونیستی مجبور به بازگشت به بندر اسدود شد و همه سرنشینان آن به جز ناخدا العامودی که هنوز در زندان رژیم صهیونیستی به سر می برد ، بازداشت و پس از مدتی آزاد شدند . 
'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز با بستن گذرگاه تجاری 'کرم ابو سالم' با نوار غزه به بهانه مقابله با بادبادک های آتش زای فلسطینیان، محاصره این منطقه را تشدید کرد. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها