رفع محاصره منزل آیت‌الله عیسی قاسم پس از انتقال او به لندن

رفع محاصره منزل آیت‌الله عیسی قاسم پس از انتقال او به لندن
سه شنبه 19 تير 1397 - 17:22

نیروهای امنیتی بحرین از امروز رفع موانع امنیتی واقع در خیابان‌های نزدیک به منزل آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان این کشور را آغاز کردند.

العالم -بحرین

 شاهدان عینی گفتند که نیروهای امنیتی از صبح امروز سه‌شنبه برچیدن موانع امنیتی در خیابان‌های نزدیک به منزل آیت‌الله عیسی قاسم را آغاز کرده‌اند و این در حالی است که وی روز دوشنبه (دیروز) برای درمان بیماری به لندن منتقل شد.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی یک ایست امنیتی در ورودی شهر سلمان واقع در نزدیکی شهرک الدراز و خیابان البلدیع را برچیدند.

وبگاه «مرأة البحرین» گزارش داد که برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویری از حضور گسترده نیروهای امنیتی در یکی از خیابان‌های نزدیک به منزل آیت‌الله عیسی قاسم منتشر کردند.

طبق این گزارش انتظار می‌رود تمامی ایست‌های بازرسی و پایگاه‌های امنیتی در شهرک الدراز طی روزهای آینده برچیده شود.

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین روز دوشنبه(دیروز) پس از گذشت ۱۴ ماه بازداشت خانگی، با موافقت پادشاه بحرین برای درمان بیماری به لندن منتقل شد.

در همین رابطه اهالی منطقه «الدراز» در بیانیه‌ای اعلام کرد که لغو محاصره این منطقه آن هم پس از خروج رهبر معنوی شیعیان این کشور، برای آنها هیچ اهمیتی ندارد و جای تقدیر و تشکر از دولت وجود ندارد.

اهالی الدراز خطاب به دیگر هموطنان بحرینی اعلام کردند که آنها تبریکات درباره رفع محاصره الدراز را نمی‌پذیرند، چرا که این جزو حقوق اولیه آنها است و زمانی معنی پیدا می‌کند که پدر و رهبر که برای درمان به خارج از کشور منتقل شده است، بازگردد.

«حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در تاریخ ۲۰ ژوئن سال ۲۰۱۶ تابعیت بحرینی آیت الله شیخ عیسی قاسم را لغو کرد و پس از آن تا به امروز محل تولد وی (منطقه الدراز) را تحت محاصره قرار دادند.

شیخ عیسی قاسم از ماه می سال ۲۰۱۷ نیز به دستور پادشاه بحرین در اقامت اجباری به سر می‌بُرد، تا اینکه وضعیت جسمانی او وخیم و راهی بیمارستان شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها