وخامت وضعيت زکزاکی و تلاش نیجریه برای محاکمه وی  

وخامت وضعيت زکزاکی و تلاش نیجریه برای محاکمه وی  
سه شنبه 19 تير 1397 - 17:19

برخی منابع نزدیک به خانواده شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه که در زندان های دولت به سر می برد بر وخامت وضعیت وی تاکید کردند که این مساله  موجب نگرانی  خانواده و طرفداران وی شده است.

العالمآفریقا 

از زمانی که  بن سلمان ولی عهد سعودی در مصاحبه با مجله آمریکائی تایمز بر سرمایه گذاری عربستان  برای جنایت زاریا برای کاهش دادن قدرت ایران در آفریقا تاکید کرد، تحلیلگران، این تصمیم تاسف بار را محکوم کردند .

"یونس ابوبکر" نویسنده و تحلیلگر نیجریه گفت : این زندانی باید آزاد شود تا کشور توسعه یابد در جامعه ای که افزون بر نبود امنیت و ثبات، مقامات به حق شهروندان تجاوز می کنند، هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود.

دو روز مانده به محاکمه شیخ زکزاکی، مقامات نیجریه، اتهامات دروغینی علیه  زکزاکی  مطرح کردند که توجه ناظران و حقوق دانان داخل و خارج نیجریه را به خود جلب کرد.

ابراهیم موسی سخنگوی جنبش اسلامی نیجیریه گفت :شیخ زکزاکی به کمک های فوری پزشکی نیاز دارد زیرا وی یک بار به سکته مغزی دچار شده ما از مقامات می خواهیم وی را آزاد کنند تا بتواند به پزشکان متخصص مراجعه کند.

با همه این اوصاف ،هیچ یک ازمقامات دولتی، دلیلی بر ادامه بازداشت شیخ زکزاکی و تلاش برای محاکمه وی پس ازصدور دستور آزادی وی توسط دادگاه نداشتند.

پربیننده ترین خبرها