آمریکا، اسرائیل را از تعرفه‌های تجاری معاف نکرد

آمریکا، اسرائیل را از تعرفه‌های تجاری معاف نکرد
سه شنبه 19 تير 1397 - 18:22

رژیم صهیونیستی تازه ترین متحد آمریکا است که تاثیرات منفی اقتصادی ناشی از تعرفه‌های تجاری آمریکا را احساس خواهد کرد.

العالم - آمریکا

آمریکا حاضر نشده است تا رژیم صهیونیستی را از اعمال تعرفه‌های تجاری معاف کند و اکنون شرکت های تولید کننده اسرائیلی نسبت به تبعات فاجعه بار محدودیت ها و تعرفه های تجاری آمریکا هشدار می دهند.

بر اساس این گزارش، آمریکا و اسرائیل روابط سیاسی و اقتصادی بسیار نزدیکی دارند و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز روابط بسیار گرمی دارند ولی با این حال تل آویو نتوانسته است از تعرفه های وضع شده از سوی آمریکا علیه واردات آلومینیوم و فولاد معاف شود.

اسرائیل نیز به کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا پیوسته است که از این پس هدف تعرفه های تجاری آمریکا قرار خواهد گرفت. آمریکا تعرفه 25 درصدی علیه واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی علیه واردات آلومینیوم وضع کرده است. آرژانتین، برزیل، استرالیا و کره جنوبی توانسته اند معافیت های دائمی بگیرند.

دان کاتاریواس از مقام های سابق وزارت دارایی اسرائیل در این باره گفت: تل آویو ناامیدی و سرخوردگی خود را به مقام های آمریکایی اعلام کرده است. ما از این مساله مایوس شده ایم که علی رغم جایگاه ویژه اسرائیل به عنوان یک دوست واقعی برای آمریکا و وجود توافقنامه های تجارت آزاد بین دو طرف، اسرائیل از اعمال تعرفه های تجاری مانند سایر کشورها از جمله استرالیا معاف نشده است.

این گزارش افزود: اسرائیل هر سال حدود 25 میلیون دلار فولاد و آلومینیوم به آمریکا صادر می کند. ولی این مقام سابق اسرائیلی می گوید: تعرفه ها یک چالش مرگبار برای صنایع اسرائیل به شمار می رود و می تواند صنایع مرتبط را نیز تحت تاثیر منفی قرار دهد.

روابط آمریکا و اسرائیل از آغاز ریاست جمهوری ترامپ گرمتر شده است و رئیس جمهور آمریکا در تصمیمی جنجالی که با مخالفت جامعه بین المللی نیز روبرو شده است، سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کرده است. تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران نیز با حمایت کامل نتانیاهو روبرو شده است. دو طرف توافقنامه تجارت آزاد دارند. در سال 2016 میلادی صادرات آمریکا به اسرائیل به 18.3 میلیارد دلار رسیده و واردات از این رژیم به 28.8 میلیارد دلار رسیده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها