آمریکا یک گروه انقلابی بحرینی را تروریستی اعلام کرد

آمریکا یک گروه انقلابی بحرینی را تروریستی اعلام کرد
سه شنبه 19 تير 1397 - 21:08

آمریکایی‌ها از فرصت اعلام تحریم علیه یک گروه انقلابی کوچک در بحرین استفاده و بار دیگر ایران را به بر هم زدن نظم و ثبات جامعه بین‌الملل متهم کرده‌اند.

العالم -آمریکا

وزارت خارجه آمریکا گروه انقلابی «گردان‌های الاشتر» بحرین را یک گروه تروریستی بین‌المللی اعلام کرد.

گردان‌های الاشتر یک گروه انقلابی مسلح است که تاکنون چندین نوبت به مواضع نیروهای رژیم آل خلیفه حمله و تعدادی از مزدوران این رژیم را هلاک کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده که این گروه تحت دو عنوان «سازمان تروریستی خارجی» و «مندرج در فهرست خاص تروریست‌های جهانی» تحریم شده است و تمام اموال و دارایی‌های آن در حوزه قضایی آمریکا، ضبط می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا که همیشه موضعی حمایتی نسبت به رژیم آل خلیفه و گوشی بسته به روی خواسته‌های ملت بحرین داشته، در ادامه این بیانیه مدعی شده که تحریم مزبور «بخشی از یک حرکت گسترده‌تر برای ایجاد بازدارندگی در برابر رفتار شرورانه ایران و متوقف کردن حمایت تهران از تروریست‌های سرتاسر دنیاست.»

آمریکایی‌ها در ادامه این بیانیه که از زبان «ناتان سِیلز» هماهنگ‌کننده ضدتروریستی وزارت خارجه صادر شده، بازی خطرناکی با لغات و مفاهیم حقوقی کرده‌اند.

در این بیانیه آمده: «در اعلام این تحریم‌ها، ما تأکید کردیم که از آفریقا گرفته تا اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و خلیج (فارس)، ایران از نائبان تروریستی خود برای بسط نفوذ شومش و بر هم زدن امنیت و ثبات بین‌المللی استفاده می‌کند.»

کشورهایی که به تشخیص شورای امنیت سازمان ملل متحد «تهدید برای امنیت و ثبات بین الملل» باشند می‌توانند هدف اقدامات تنبیهی ذیل فصل 7 منشور ملل متحد قرار گیرند و این اقدامات می‌تواند حمله نظامی به آن کشور را از نظر حقوق بین‌الملل توجیه کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها