ارتش سوریه به 'مثلث مرگ'در درعا رسید

ارتش سوریه به 'مثلث مرگ'در درعا رسید
چهارشنبه 20 تير 1397 - 22:21

 ارتش سوریه پس از پاکسازی شرق درعا و تسلط بر گذرگاه نصیب امروز (چهارشنبه) به منطقه موسوم به مثلث مرگ در شمال استان درعا رسید. مثلث مرگ یک منطقه جغرافیایی است که شمال درعا را به شرق قنیطره و جنوب ریف غربی دمشق متصل می کند.

العالم - سوریه

منابع میدانی امروز اعلام کردند که نقشه عملیات برای این منطقه آماده است و سرتیپ سهیل حسن فرمانده نیروهای ویژه ارتش سوریه در انتظار آغاز عملیات بزرگ و گسترده است.

این عملیات به زودی با دستور مسئولان سیاسی و نظامی سوریه آغاز خواهد شد.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه همچنین امروز بر تپه الاشعری در غرب شهرک الطفس مسلط شدند  و ساکنان و افراد مسلح در این شهر به روند آشتی ملی پیوستند.

ارتش سوریه از سه هفته پیش عملیاتی را از سه محور 'البستان'، 'پدافند هوایی' (حران) و 'صما الهنیدات' علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز کرد. 

پس از آزادسازی مناطق اشغالی غوطه شرقی و غوطه غربی در استان 'دمشق'، اکنون همه نگاه ها متوجه استان درعا شده که در جنوب سوریه در مجاورت مرز اردن و بلندی های اشغالی جولان سوریه قرار دارد. 

بر اساس برخی آمارها بیش از 360 هزار تروریست از 101 کشور جهان در قالب بیش از 100 گروه تروریستی در بحران سازی در سوریه حضور داشته اند، ولی در دستیابی به اهداف خود شکست خوردند و جز ویرانی و کشتار مردم بی دفاع، دستاوردی نداشتند. 

این گروه های تروریستی از کشورهای مختلفی از جمله عربستان، امارات و آمریکا تامین مالی و نظامی می شوند. در عین حال به دلیل اهداف مختلف این کشورها در سوریه، گروه های تروریستی در اکثر مواقع با یکدیگر درگیر می شوند و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها