ایران از رویکرد غرب در سیاسی کردن OPCW انتقاد کرد

ایران از رویکرد غرب در سیاسی کردن OPCW  انتقاد کرد
پنج‌شنبه 21 تير 1397 - 09:28

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاحهای شیمیائی، تصمیم اخیر کنفرانس ویژه کشورهای عضو كنوانسيون سلاح هاي شيميايي در تصویب سازوکار انتساب کاربرد سلاح های شیمیائی را زمینه ساز شکاف در این سازمان خواند و نسبت به نتایج خطرناکی که بدنبال دارد، هشدار داد.

العالم- ایران/ سیاسی 

علیرضا جهانگیری که در هشتاد و هشتمین نشست شورای اجرايی سازمان منع سلاح های شیمیایی سخن می گفت از عدم تكميل خلع سلاح کشتار جمعی (شیمیائی) آمريكا ابراز تاسف نمود و آن را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی خواند.
سفیر و نماینده دائم کشورمان با انتقاد از تصمیم اخیر کنفرانس ویژه کشورهای عضو کنوانسیون، تصریح کرد: تصمیم سازوکار انتساب کاربرد سلاح های شیمیائی بدون اجماع کشورهای عضو، با رای کمتر از نیمی از اعضاء کنوانسیون و با استفاده از بانک رای گروه غرب و متحدانش به تصویب رسید. وی تاکید کرد : این تصمیم  متاسفانه سازمان منع سلاحهای شیمیائی که یک سازمان تخصصی است را سیاسی می کند و باعث صف بندی بین کشورهای عضو خواهد شد که رویه مناسبی نخواهد بود. 
دکتر علیرضا جهانگیری به نقش گروههای تروریستی در سوریه برای استفاده از سلاحهای شیمیائی اشاره کرد و افزود: برخی کشورها بجای انجام وظایف خود برای مقابله با تروریستها، تلاش دارند گامهای مثبت و قابل تقدیر دولت سوریه در خصوص نابودی سلاحهای شیمیائی را مشوه و بی اهميت جلوه دهند.
سفیر و نماینده  دائم کشورمان در پایان از کشورهای عضو سازمان منع سلاحهای شیمیائی دعوت نمود، تا در نشست جنبه های پزشکی کمک و حمایت در مقابل سلاحهای شیمیائی که قرار است در ماه اکتبر آینده در تهران برگزار شود، شرکت نمایند.
لازم به ذکر است این اجلاس، آخرین نشست شورای اجرائی سازمان منع سلاحهای شیمیائی است که در آن احمد اوزومجو (از ترکیه) عهده دار سمت مدیرکلی سازمان منع سازمان سلاح های شیمیائی است. فرناندو آریاس سفیر و نماینده دائم فعلی اسپانیا نزد سازمان منع سلاح های شیمیایی از 3 مرداد سالجاری به عنوان مدیرکل جدید سازمان عهده دار این سمت خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها