تظاهرات در بصره؛ کمبود آب و بی‌کاری صدر مطالبات تظاهرکنندگان + فیلم

پنج‌شنبه 21 تير 1397 - 12:12

صدها نفر از ساکنان منطقه شط العرب (اروند رود) در استان بصره عراق روز پنجشنبه در چارچوب یک تظاهرات به خیابان ها آمدند و یکی از جاده های ارتباطی منتهی به گذرگاه مرزی شلمچه را مسدود کردند.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که صدها نفر از ساکنان منطقه شط العرب (اروند رود) در شرق استان بصره از ساعت های نخستین صبح روز پنجشنبه تظاهرات اعتراض امیزی برپا کردند، این تظاهرات از خیابان النومه آغاز شد و تظاهرکنندگان خشمگین یکی از راه های حیاتی و اصلی منتهی به گذرگاه مرزی شلمچه بین ایران و عراق را مسدود کردند.

تظاهرکنندگان از دولت عراق خواستند خدمات به آنان را بهبود بخشد و معضل بیکاری و بحران مسکن را برای آنان حل و فصل کند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات اعتراض آمیز همچنین از دولتمردان درخواست کردند به استان فاجعه زده بصره که با بحران شدید شوری و کمبود آب و افزایش قطع جریان برق مواجه است توجه بیشتری کند.

ده ها تظاهرکننده به شرکت نفت الجنوب در بصره یورش بردند. مناطق مختلف استان بصره چند روزی است که صحنه اعتراضات گسترده مردم خشمگین است. تظاهراتی که با مسدود کردن و بستن جاده ها، آتش زدن تایرهای ماشین و شعاردادن شعارهایی که در آن اعمال جانب انصاف در حق استان بصره را خواستارند همراه است. روند تظاهرات به خصوص پس از کشته شدن یک جوان و زخمی شدن یک نفر دیگر در تظاهراتی که در منطقه باهله نزدیک میدان نفتی القرنه رخ داد شدت یافت

پربیننده ترین خبرها