دیدار وزیر خارجه مصر با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

دیدار وزیر خارجه مصر با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
پنج‌شنبه 21 تير 1397 - 13:36

وزیر خارجه مصر که به بروکسل سفر کرده است با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم- مصر 

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و روابط بین قاهره و این اتحادیه و جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و توسعه‌ای آن را بررسی کرد.

«احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که شکری در این دیدار گفت که وزارت خارجه مصر ۲۰۰ طرح در خصوص همکاری با اتحادیه اروپا آماده کرده که همگی همسو با استراتژی توسعه پایدار «چشم‌انداز مصر ۲۰۳۰» است که به هیأت اتحادیه اروپا در قاهره تحویل داده شده است.

شکری و موگرینی همچنین به بررسی تحولات سوریه و لیبی و چالش‌های پیشروی روند سازش فلسطینی-اسرائیلی ، تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران (برجام) و مسئله مهاجرت غیرقانونی و پرونده آوارگان پرداختند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، وزیر خارجه مصر اهمیت اجرای طرح ابتکاری «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در لیبی به منظور فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات لیبی و حمایت از تلاش‌های مصر برای تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه تحت رهبری دی‌میستورا فرستاده سازمان را مورد تأکید قرار داد.

در این دیدار همچنین تحولات برجام، پیآمدهای منطقه‌ای و بین‌المللی خروج آمریکا از این توافقنامه، اوضاع منطقه شاخ آفریقا و تحولات آفریقا در پرتو توافق اخیر بین اتیوپی و اریتره بررسی شد و وزیر خارجه مصر نیز بر حمایت کامل مصر از تمامی تلاش‌های مربوط به تقویت صلح و ثبات و تحقق توسعه ملت‌های منطقه تأکید کرد.

وزیر خارجه مصر در این دیدار درباره تصمیمات جدید اتحادیه اروپا در خصوص ایجاد مراکز تجمیع و اسکان موقت آوارگان و مهاجران غیرقانونی در کشورهای حاشیه جنوبی دریای مدیترانه ابراز نگرانی کرد.

پربیننده ترین خبرها