بحران برق در عراق

بحران برق در عراق
پنج‌شنبه 21 تير 1397 - 15:22

برخی از ساکنان استان بصره در جنوب عراق به ادامه قطع جریان برق به خصوص در بحبوحه موج گرمایی که استان های جنوبی عراق با آن دست و پنجه نرم می کنند اعتراض کرد. این استان ها برای رفع نیازهای خود برای مقابله با تابستان داغ و سوزان به 25 درصد از برق تولیدی در عراق نیاز دارد.

العالم - عراق

پیامدهای ناشی از بحران برق در استان های جنوبی عراق لحظه به لحظه در حال افزایش است و در قالب تظاهراتی پراکنده و متفاوت از نظر تعداد ( شرکت کنندگان در تظاهرات )  از استان تا استانی دیگر دیده می شود. هوای داغ و گرم و سوزان کنونی باعث تحرک مردمی خودجوش شده است و همه یک درخواست و مطالبه مشترکی دارند این که برق برای مقابله با موج گرمای شدید غافلگیر کننده فراهم شود.

علی المالکی یک فعال مدنی عراقی گفت: 15 سال است نه برق داریم و نه اب ( مناسب ). به خاطر همین است که این تظاهرات خودجوش برپا شده است.

یکی از تظاهرکنندگان گفت جریان برق به طور مداوم قطع می شود و دولت هر سال به مردم وعده می دهد که مشکل را حل می کند ولی عملا هیچ تلاشی برای حل معضل موجود نمی شود.

دولت عراق برای مقابله با پیامدهای ناشی از کاهش خدمات در استان بصره کمیته ویژه ای تشکیل داده است و مردم بصره امیدوارند که این اقدام به حل بحران برق در این استان کمک کند

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها