مسجد الاقصی در خطر است

مسجد الاقصی در خطر است
پنج‌شنبه 21 تير 1397 - 16:36

مسجد الاقصی به خصوص پس از آن که شماری از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی در اقدامی تحریک آمیز و توهین آمیز به مقدسات مسلمانان تحت حمایت نظامیان اشغالگر وارد آن شدند و آن را مباح شمردند در خطر بزرگی قرار گرفته است.

العالم - فلسطین اشغالی

شماری از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی و اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با پشتیبانی و حمایت نظامیان اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند. گروه های ملی فلسطین و همچنین علما دینی و مذهبی فلسطینی خواستار همبستگی و حمایت از مسجد الاقصی در قبال توطئه های رژیم صهیونیستی و تلاش های این رژیم برای هتک حرمت آن شدند.

هنوز زمان طولانی از تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اعطای مجوز به وزیران کابینه اش و همچنین اعضای کنست برای توهین به مقدسات مسلمانان و ورود به مسجد الاقصی نگذشته است که شماری از این وزیران و اعضای افراطی کنست با حمایت و پشتیبانی نیروهای پلیس در اقدامی موهن و تحریک آمیز وارد مسجد الاقصی شدند. پلیس رژیم صهیونیستی هنگام حضور مسئولان صهیونیست در مسجد الاقصی این مکان را بست.

شیخ عکرمه صبری رئیس هیئت عالی اسلامی در قدس گفت مجوز نتانیاهو به اعضای کابینه و کنست در خصوص توهین به مسجد الاقصی اساسا تصمیم باطل است زیرا وی صلاحیت اتخاذ چنین تصمیمی را ندارد.

رافت علیان از رهبران جنبش فتح گفت: واکنش فقط در مقاومت واقعی در قدس و همه اراضی فلسطین معنا می یابد. جهان اسلام باید به این حرکت زشت و تحریک آمیز و موهن واکنش نشان دهد زیرا مسجد الاقصی به همه مسلمانان در سرتاسر جهان تعلق دارد.

نتانیاهو با توجه به این که در مخمصه یک پرونده بزرگ فساد مالی گرفتار شده است تلاش می کند تا با اتخاذ تصمیماتی که خوشایند گروه های افراطی صهیونیستی است از موج و تشدید فشارها بر خود بکاهد

پربیننده ترین خبرها