پامپئو با موگرینی دیدار کرد

پامپئو با موگرینی دیدار کرد
پنج‌شنبه 21 تير 1397 - 18:45

پامپئو که پیشتر گفته بود قصد دارد اروپا به همراهی با آمریکا در فشار به ایران ترغیب کند، امروز در حاشیه اجلاس سران ناتو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

العالم - آمریکا

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که پیشتر گفته بود قصد دارد با اروپایی‌ها درباره مقابله با ایران رایزنی کند، روز پنج‌شنبه با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

بنا بر اعلام دفتر رسانه‌ای بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در این نشست که در حاشیه اجلاس سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر بروکسل بلژیک انجام شده، طرفین درباره «مجموعه‌ای از موضوعات خارجی و امنیتی مشترک» گفت‌وگو کرده‌اند.

پامپئو امروز پیش از دیدار با موگرینی در توییتر نوشته بود: «ما از متحدان و شریکانمان می‌خواهیم به کارزار فشار اقتصادی علیه حکومت ایران بپیوندند. بایستی تمامی منابع مالی که رژیم از آن برای تأمین مالی تروریسم و جنگ‌های نیابتی استفاده می‌کند را قطع کنیم. نمی‌توان گفت ایران چه زمانی ممکن است به تروریسم، خشونت و ناپایداری در کشور یکی از ماها دامن بزند.»

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا این هفته به خبرنگاران گفت پامپئو و دیگر مقام‌های آمریکایی حاضر در بروکسل، تلاش می‌کنند تا اروپا به مقابله با ایران ترغیب کنند. 

این مقام آمریکایی در پاسخی درباره اختلاف میان این کشور و کشورهای اروپایی در مسئله ایران، گفت: «هرقدر هم که رسانه‌ها از بروز شکاف فراآتلانتیک بنویسند، در مسئله ایران، اتفاق نظر ما بیش از اختلاف نظرهایمان است.»

او افزود: «کشورهای اروپایی هم به اندازه ما از برنامه موشکی ایران، از حملات موشکی‌ای که آن‌ها از طریق حوثی‌ها انجام می‌‌دهند، ناخرسند هستند.»

وی با متهم کردن ایران به ارسال موشک به یمن، گفت: «با متحدان اروپایی خود برای مقابله با مجموعه کامل تهدیدات مخرب ایران، کر خواهیم کرد. کار بسیار زیادی باقی مانده و داریم با هم روی آن تهدیدات کار می‌کنیم.»

پربیننده ترین خبرها