سنایی: پایه های توسعه روابط اقتصادی تهران ومسکو فراهم است

سنایی: پایه های توسعه روابط اقتصادی تهران ومسکو فراهم است
پنج‌شنبه 21 تير 1397 - 19:48

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: اسناد و پایه های مورد نیاز برای توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه فراهم شده است.

العالم - ایران / سیاسی

«مهدی سنایی» امروز پنجشنبه پس از دیدار «علی اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و فرستاده ویژه رئیس جمهوری به روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: در سطوح عالی دولت، ارتباطات خوب و رایزنی ها بین دو کشور برقرار است ضمن اینکه اسناد برای گسترش روابط ایران و روسیه فراهم شده است.

سنایی ادامه داد: در حوزه های اقتصادی نشانه های خوبی از رشد و گسترش حجم مبادلات بازرگانی دیده می شود اما روابط دو کشور در این عرصه به نقطه ایده آل نرسیده است.

سفیر ایران در روسیه اظهار کرد: امیدواریم که در بخش های دولتی و بویژه با مشارکت بخش خصوصی و شرکت های فعال در این بخش بتوانیم به نقطه ایده ال در همکاری های دو کشور برسیم.

وی در ادامه در خصوص دیدار امروز خود و ولایتی با ولادیمیر پوتین نیز گفت: در شرایط کنونی منطقه و جهان مخصوصا با خروج آمریکا از برجام با توجه به اینکه روسیه یکی از پایه های اصلی شکل گیری برجام بود و در اجرایی شدن آن نیز نقش بسزایی داشت این گفت وگو ها ضرورت بیشتری یافت.

سنایی ادامه داد: قطعا این سفر و پیام های مقام معظم رهبری و دکتر حسن روحانی به گسترش روابط دو کشور کمک شایان می کند و ما امیدواریم آغازگر فصل جدیدی در روابط بین دو کشور باشد.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و فرستاده ویژه رییس جمهوری امروز (پنجشنبه) در اقامتگاه رییس جمهوری روسیه در منطقه «نوو آگاریووا» در شمال غربی مسکو با ولادیمیر پوتین دیدار و پیام حضرت آیت الله خامنه ای و حسن روحانی را به وی تسلیم کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها