شهردار ساری: حریق مسجد جامع ساری اطفا شد

شهردار ساری: حریق مسجد جامع ساری اطفا شد
جمعه 22 تير 1397 - 00:12

شهرداری ساری از اطفای حریق شبستان های مسجد جامع ساری و زخمی شدن 9 آتش نشان خبر داد.

العالم-ایران

شهردار ساری اعلام کرد که آتش سوزی صحن مسجد جامع ساری از شامگاه پنجشنبه آغاز شده بود، مهار شد و در جریان عملیات اطفای حریق، 9 آتش نشان زخمی شدند.

پس از وقوع آتش در مسجد جامع ساری، بلافاصله تیم‌های آتش‌نشانی ساری و نکا به ‌محل اعزام شدند ‌و اطفاء حریق به سرعت شروع شد، اما شدت این آتش‌سوزی به حدی زیاد بود که به مغازه‌های اطراف مسجد جامع نیز سرایت کرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیز در این باره گفت که آتش سوزی سقف مسجد و بازار اطراف مسجد که سقفشان چوبی بود مهار شده است و برای این کار تمام نیروهای شیفت و آنکال بهره گیری شدند و حتی از آتش نشانی شهرهای دیگر نظیر آمل نیز کمک گرفته شده است.

کلانتری یادآور شد: یکسری مغازه های حاشیه و زیر شبستان مسجد جامع دچار آتش سوزی نیز شدند و سقفشان براثر حریق آسیب دیده است.

مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری مازندران نیز اعلام کرد که آتشی که به جان قدیمی‌ترین مسجد مازندران افتاده بود، دقایقی قبل مهار شد.

محمود اسلامی استادار مازندران ضمن بازدید از مسجد جامع ساری در تشریح روند آتش سوزی و اطفا حریق مسجد جامع ساری گفت: « این مسجد تاریخی به علت اتصال سیم های برق در محیط باز پشت بام که ریشه در گرما و شدت تابش خورشید دارد موجب آتش سوزی شده و طبیعتا به علت چوبی بودن سقف مسجد، آتش سقف را تخریب و در نتیجه مسجد به طور کامل در حریق سوخت.»

وی ضمن تشکر از تمامی نیروهای امدادی اعزام شده از شهرهای آمل، بابل، قائم شهر و نکا افزود: «خوشبختانه با تلاش های بی دریغ تیم های امدادی این حادثه تلفات جانی در پی نداشت و در حال حاضر عملیات اطفا به پایان رسیده است و نیروهای امدادی در حال لکه گیری هستند.»

اسلامی در خصوص ضوابط میراثی این مسجد گفت:« به دلیل تاریخی بودن این مسجد بازسازی و احیا  این مسجد با لحاظ اصول ایمنی و با همکاری تمامی دستندرکاران سریعا در دستور کار قرار میگیرد.»

 

پربیننده ترین خبرها