فواد معصوم از تظاهرکنندگان در بصره خواست آرامش خود را حفظ کنند

فواد معصوم از تظاهرکنندگان در بصره خواست آرامش خود را حفظ کنند
جمعه 22 تير 1397 - 10:03

رئیس جمهور عراق از تظاهرکنندگان در استان بصره خواست به قانون پایبند باشند و خویشتنداری کنند و به دارایی های و ساختمان های دولتی و شرکت های نفتی آسیب نزنند.

العالم - عراق

فواد معصوم از دولت محلی در استان بصره و دولت فدرال درخواست کرد برای حل مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مشروع تظاهرکنندگان فورا اقدام و به طور جدی تلاش کنند.

رئیس جمهوری عراق بیانیه ای درباره تظاهرات اخیر در استان بصره عراق منتشر کرد و در آن گفت برخی از مناطق بصره صحنه تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیز شهروندان است و اکثر تظاهرکنندگان را افراد بیکار و کم درآمد تشکیل می دهند.

تظاهرکنندگان خواستار فراهم کردن فرصت های شغلی، ارائه خدمات و همچنین بهبود شرابط اقتصادی و معیشتی خود هستند. شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین مخالفت خود را با پدیده فساد و ناکامی در زمینه های مختلف اعلام کردند. این تظاهرات به تدریج جنبه خشونت آمیز به خود گرفت و تعداد اندکی از معترضان به ساختمان های دولتی و شرکت های نفتی در میدان نفتی القرنه یورش بردند و خسارت هایی به آن وارد کردند. در جریان این اقدامات شماری از شهروندان عزیز نیز زخمی و مصدوم و مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است ما از همه آحاد ملت به خصوص تظاهرکنندگان معترض می خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند و به قانون پایبند باشند و خویشتنداری کنند و به ساختمان های دولتی و مراکز نفتی آسیبی وارد نکنند. ما هرگونه تعرض و تجاوز به کارکنان خارجی و عراقی را محکوم می کنیم و از مقامات امنیتی می خواهیم با هرگونه کار غیر قانونی مقابله و عاملان را بازداشت ، محاکمه و مجازات کند.

به گزارش العالم؛ صدها نفر از ساکنان منطقه شط العرب (اروند رود) در استان بصره عراق روز پنجشنبه در چارچوب یک تظاهرات به خیابان ها آمدند و یکی از جاده های ارتباطی منتهی به گذرگاه مرزی شلمچه را مسدود کردند.

ده ها تظاهرکننده به شرکت نفت الجنوب در بصره یورش بردند. مناطق مختلف استان بصره چند روزی است که صحنه اعتراضات گسترده مردم خشمگین است.

به زعم کارشناسان طولانی شدن فرآیند انتخابات و بررسی مجدد آرا و تعویق در تشکیل دولت عراق موجی از نارضیاتی های مدنی را در این کشور به همراه داشته است.

پربیننده ترین خبرها