بازداشت یکی از مبلغان سعودی به دلیل انتقاد از سیاست‌های آل‌سعود

بازداشت یکی از مبلغان سعودی به دلیل انتقاد از سیاست‌های آل‌سعود
جمعه 22 تير 1397 - 11:18

نیروهای امنیتی عربستان دیروز با حمله به منزل « سفر الحوالی» از مبلغان و علمای این کشور، او و دو پسرش را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

العالم- عربستان سعودی 

نیروهای امنیتی سعودی «سفر الحوالی» از علما و مبغان معروف سعودی را درپی انتشار کتابی با نام «مسلمانان و تمدن غربی» دستگیر کردند.

فعالان سعودی در صفحه توئیتر خود اعلام کردند که نیروهای سعودی بامداد پنجشنبه با حمله به منزل مسکونی الحوالی، او و دو نفر از فرزندانش به نام های عبدالرحمن و عبدالله را چند روز پس از انتشار این کتاب که در آن از سیاست‌های داخلی و خارجی آل‌سعود در قالب «نصایح» انتقاد شده است، دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری الخلیج آنلاین، الحوالی در این کتاب خود از سیاست‌های آل‌سعود انتقاد و به هزینه‌های بی فایده عربستان برای غرب و پرداخت میلیاردها دلار به « دونالد ترامپ» در جریان سفرش به ریاض، اعتراض کرده است.

در این کتاب همچنین دولت امارات مجری سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه خوانده و نوشته شده است: شکی نیست که عبدالفتاح السیسی  رئیس جمهور مصر، محمودعباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و بسیاری از حکام عربی منطقه، غلام حلقه به گوش آمریکا هستند.

سازمان «دیده‌بان حقوق بشر» بارها بازداشت‌ها و رفتارهای خشونت آمیز علیه مبلغان، صاحبان فکر و اندیشه و فعالان سعودی را محکوم کرده است.

فارس 

پربیننده ترین خبرها